Lage kosten hoge kant stroommeting

T

tylerjbrooks

Guest
Ik ben het ontwerpen van een dimmer voor de Amerikaanse markt die de macht meetmogelijkheden heeft. Ik ben op zoek naar een goedkope oplossing. Ik wil in staat zijn om controle / ladingen te meten van 0W tot 300W in 5W stappen (of zo), dus nauwkeurigheid is minder belangrijk dan de kostprijs. Mijn eerste gedachte was iets dergelijks heb ik bijgevoegd. Ik heb gebouwd op de bank met gemengde resultaten. De huidige sensor is 'gevoelig', zoals je zou verwachten. Ik heb ook geprobeerd een paar traditionele instrumentatie versterker configuraties met een iets beter resultaat. Ik vind dat in alle configuraties, als ik verhoging van de wisselspanning veel verleden 120VAC dan, de opamps instabiel en slam tegen de rails. Ik neem dat dit betekent dat ik worstelen met common mode voltage. Ik denk dat ik zou zoiets als de INA148 gebruiken, maar het is vrij duur is voor onze toepassing (> $ 3 in Q1000). Is er een goedkoper alternatief? Misschien een andere aanpak? Misschien een beter (en goedkope) opamp die hogere common mode voltage kan nemen? Suggesties zeer op prijs gesteld.

Bedrijf EasyMeter GmbH verkopen power meter chip SPM3D minder dan 1 $, shunt ook 1 $ ~, andere componenten (een NPN, 3 diodes, een 300V 0.2uF capasitior, 2 ... 4 LV condensatoren,

Wat belet u van het nemen van uw huidige meting uit de lage kant? Ervan uitgaande dat je niet geïnteresseerd bent in fout gevallen, de huidige is hetzelfde aan beide uiteinden.

mikersia ... Thanx voor de tip over EasyMeter. De chip ziet er interessant uit. Waar heb je de prijs voor de chip? dick_freebird ... Mij werd verteld dat de meeste 'bende' installaties (meer dan een schakelaar in een doos) een neutraal (in de doos) gedeeld. Ik was ook verteld dat de koppelverkoop van de neutrale samen in een dergelijke box was standaard procedure voor de meeste elektriciens. Dus als dat het geval is, dan wil ik niet om de installatie te compliceren door ze de exacte neutrale dat gaat naar de belasting die zij willen controle / meter. Weet u of dit waar is? Ik heb gezien bende dozen gedaan in beide richtingen (neutraal samen met bussen en afzonderlijke runs).

Ik kon ver weg op dit te zijn, maar het lijkt erop dat als je wilt om stroom te meten, een spoel wikkel rond de hete draad en meet de geïnduceerde spanning. Met een stroom van 0 tot ongeveer 2,5 ampère moet je geen probleem het meten van een spanning.

Ik ben geen expert op dit, maar kun je niet gewoon gebruik maken van een Hall-sensor (van de linkes van Allegro). Is dat te duur.

Dank u allen voor uw berichten. Eanema, love_analog ... Ik was onder de indruk dat de huidige transformatoren en Hall-effect sensoren werden te groot voor mijn ontwerp (mijn ruimte is 1,5 "met 2,5", dubbelzijdig). Ik zie echter dat ze niet groot zijn (in het bijzonder hall effect sensoren), zodat ze misschien nog eens verdienen. Als ik mijn voeding verwijzing naar de hoge kant, dan dingen vrij simpel / goedkoop. Het is echter niet duidelijk voor mij dat dit 'pass regeling', dus ik kan nog steeds in het bos. Ik denk dat ik ga te hebben om de regs kopen en wat ze zeggen te zien. Ik ben mijn posting hoge kant schematische en specerijen resultaten. Ik denk dat dit een redelijk goedkoop resultaat. Ik heb dit nog niet op de bank, maar ik denk dat het gaat werken. Negeer de 'goofy triac trigger'. Ik ga om dit alles te verbinden met een MC13224 en het dimmen op afstand te bedienen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back