Z
zipfactor
Guest
Hey iedereen, ik probeer op een plank die beschadigd waren recent door het water op te lossen. De functie van dit forum is om te controleren op een signaal van een sonde, en als dat signaal niet aanwezig is, uit te schakelen relais dat een in-serie-apparaat controles. Ik heb de transformator output, de diodes, transistor, en gecontroleerd op eventuele weerstanden te openen en zijn gekomen met geen slechte componenten. Iets wat me opvalt, is de 555 timer chip heeft 14.4VAC op al zijn pinnen. Ik controleerde de output van de transformator zelf en het is 14.4VAC uitvoeren. Lijkt mij dat de gelijkrichtdiodes niet werken (zou DC output nemen om de 555 timer), maar als ik ze testen ze zijn goed. In te kijken naar het circuit, ik ook gemerkt dat de secundaire van de transformator gaat om direct naar de grond pin van de 555 timer. Enig idee waarom het circuit ontwerper kan dit gedaan hebben? Alle hulp aan waar je moet kijken volgende zou worden gewaardeerd. Bijgevoegd is een schema van dit circuit. -Zip