kunnen we scannen 2 toetsen op hetzelfde moment met behulp van 4x3 toetsenbord

A

appel

Guest
hi .... Ik heb het getest mijn 3x4 matrix toetsenbord, en nu probeer ik te laat mijn toetsenbord te werken als de computer toetsenbord, die kan ik op een toets drukt, zoals (shift 8) == (*)...in plaats van dat te doen, ik probeer aan te dringen op de nummer van mijn 3x4 toetsenbord die fungeren als (shift) en druk op andere nummers op mijn toetsenbord, zal het komen met een ander resultaat ...

Heeft u een suggestie over dat??kan de 3x4 toetsenbord dat doen?

Het lijkt je het kan ..voor het scannen van de toetsen voor "-toets ingedrukt" controleer of de # toets wordt ingedrukt, en dat zij moeten worden ..

Dit is niet zo gemakkelijk te doen met een matrix toetsenbord als het enkel zal deze eerste druk op de toets in de scan routine te lezen.IanP heeft het recht idee.Ik zou het doen met een getimede subroutine van een paar seconden die wordt gesloten als u op #.Je zou dan een compensatie toe te voegen aan uw normale codes om u een nieuwe set.Dus de procedure zou zijn om druk op # gevolgd door een andere toets, zeggen binnen 3 seconden of zo.Hoop is dit van enige hulp.

Neem een kijkje op de Atmel matrix toetsenbord scaning application note voor AVR.Daar is het erop dat sommige toetsencombinatie ingedrukt aangetroffen valse sleutel kan geven.Maar deze kunnen worden opgeheven indien diodes gebruikt zal worden tussen de rijen en over te schakelen naar kolom in belangrijke detectie circuit (hoewel het er niet is vermeld).

Deze applicatie maakt gebruik van interessante methode voor de detectie sneltoets - eerste rijen te stellen om de productie en kolom ingang met pullup.en lookks voor niet 0xff waarde op kolommen.
Wanneer deze waarde wordt geconstateerd, is het swaps kolommen en rijen gegevens richting vice versa, en leest rijen ingang - als er geen sleutel meerdere systeem voor de opsporing noodzakelijk is 4 keer sneller dan het scannen van meerdere kolommen (voor 4x4 toetsenbord).
Last edited by Artem op 22 februari 2005 11:40; bewerkten in totaal 1 keer

Ik heb eens uitgevoerd een 2-key systeem.Niet een complete oplossing, maar het werkt.De beperking is dat ik het toetsenbord opgedeeld in 2 segmenten, met elk segment bezetten kolom (s).Dit is omdat de detectie conflicten vaak optreden wanneer sleutels uit dezelfde kolom worden ingedrukt.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Hoi,

Ik heb een idee, zal het waarschijnlijk werken, maar je zal moeten spelen met het een beetje.
Als je ziet de link Tip # 7:
http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/40040b.pdf
kunt implament lezen van uw toetsenbord met 1 pin met de A / D.Insted van het gebruik van het complete assortiment 5V, kunt u gebruik maken van andere weerstanden dus 0 - 2.5V zal door de toetsen en wanneer u op de # het u zal nemen om het bovenste gedeelte van 2.5V - 5V.
Met een goede A / D-programma kunt u de exacte oplossing die U te drukken lezen.

bedankt voor al je hulp .....Ik heb het getest door toevoeging van een subroutine is dat wanneer ik ingedrukt "#" dan de sleutel zal doen iets anders .... maar ...Het lijkt erop dat de toetsen niet kan werken op deze manier .... is er nog elke suggestie dat kan mij helpen??

Op deze bedieningspanelen kunt u niet op 2 knoppen (goed je kunt, maar micro zal worden verward)
Gebruik een lock-functie met een tijd routine als u op '#' voor 3 sec dan zal het weer
in een shift-knop, dan alle andere knoppen kunnen worden gelezen en functie alsverschillende degenen via uw software als de Shift-toets 1 op dan is Cat.U kunt gebruik maken van een LED als een indicator die verschuiving is AAN.

Tornado

Bedankt voor enkele draad kepad interface met behulp van ADC.

Nu kan ik besparen mijn poort pin.

hoi
dit is een betere optie om een toetsenbord voor multipurposes gebruikt, kunt u twee defferent routines te gebruiken voor dit doel in die je kunt houden een controle op (#) indien ingedrukt en dan kan verschillende functies.

groeten

hoi,
kunt elimineren meerdere sleutel scannen zonder futhur modication te programme.just door toevoeging van een aantal diodes.following pic van mx21 FREESCALE proccessor
referentie manual.For volledige circuit kijken naar de mx21 Development Board toetsenbord circuit.regads
Dilan
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back