Kunnen we passen het signaal fase gegenereerd door signaal generator

G

GDF

Guest
Ik wil graag een signaal van LO signaal generator te genereren. Maar ik ken geen enkele vorm van signaal generator kan het signaal pahse aan te passen? Iedereen heeft de ervaring? Bedankt,

U kunt een vector modulator, met een I en Q controle, en lineair te genereren welke fase je wilt. Je kon kopen van een digitale faseverschuiver waar je kunt in verschillende fase staten schakelaar met misschien wel een 6 graden LSB. In ieder geval wil je wel oppassen dat je een signaal generator met een "constante" fase hebben. Door een constante fase, ik bedoel, als je echt kijken naar de fase van het RF-signaal is geen plotselinge fase sprongen te maken, of een wandeling zijn weg rond de fase grafiek. Veel van de fractionele N en DDS soort synthesizers niet beschikt over een constante fase, maar in plaats daarvan de kleinere frequentie stappen door het lopen van de fase.

Sommige van de Agilent generatoren fase continu bij het overschakelen frequenties. Bijvoorbeeld instellen voor 1,000000000 GHz en let op de DC-spanning op de fase detector. Dan schakelen naar 1,000000001 GHz een houden aan de DC van uw detector. Als het gaat om waar je wilt en stel het terug naar 1 GHz. Ruwe methode, maar het werkt. U kunt ook gebruik maken van een variabele delay lijn. Ik weet niet of ze maken ze niet meer, maar ik heb een Narda een met een zwengel die 360 graden zal geven op 1 GHZ (Als ik het goed herinner).

Ja, ik heb een heleboel van. Pretty essentieel als u een soort van handleiding fase ruis of drager nulling testen doen. Je ziet ze op ebay elke keer in een tijdje.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back