kunnen we gebruik 2 interrupts simulataneously in PIC micro!

J

jit_singh_tara

Guest
Ik moet zin rpm in 1 seconde.

Ik gebruik timer0 gedurende 1 seconde duur, en ik moet zin in 1 seconde telt namelijk ext onderbreken op portb.0 van pic, Hoe beheer ik deze twee interrupts tegelijk.

Hoi,
In het register staat INTCON beide onderbreekt en stel de Gobal Interrupt beetje.Wanneer de interrupt optreedt, in de interrupt routine controle elke vlag en voer de juiste routines als ze zijn ingesteld.In de timer interrupt routine bij de telling bereikt een seconde, lees de waarde van de graaf in de Ext.Interrupt routine teller en gebruiken voor RPM berekening.
Groeten,
Laktronics

jit_singh_tara wrote:

Ik moet zin rpm in 1 seconde.Ik gebruik timer0 gedurende 1 seconde duur, en ik moet zin in 1 seconde telt namelijk ext onderbreken op portb.0 van pic, Hoe beheer ik deze twee interrupts tegelijk.

Vergeet niet dat PIC16F Familly hebben slechts 1 interruptvector, en je firmware is verantwoordelijk voor routines prioriteit te beheren.

Hoi!
U kunt elk aantal interrupts tegelijk op een PIC, maar zoals reeds vermeld moet je zorgen voor de prioriteit van de interrupts jezelf.In PIC microcontrollers whenvever een interrupt wordt gegenereerd de controller gewoon springt naar de vector locatie onderbreken op voorwaarde dat de globale onderbreekt zijn ingeschakeld (GIE = 1) en de interrupts die van belang zijn ook ingeschakeld.Je moet dan een peiling van de individuele vlaggen onderbreken om die een van de ingeschakelde onderbreekt daadwerkelijk hebben veroorzaakt de interrupt te zien.
Groeten.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back