Kunnen we composiet om te zetten in analoge RGB met behulp van FPGA

S

synq

Guest
helpen dringend nodig om te zetten composiet naar RGB signals.using CPLD of FPGA. Elke kern of beschikbaar zijn info die ik kan over lezen.? Bedankt en zeer gewaardeerd

[Quote = moira] kon FPGA doen D / A conversie? [/Quote] Nog niet! Bye, cube007

Zover als ik bekend, wat we kunnen doen in FPGA is de conversie van YUV naar RGB formaat. Dus, moet je de video decoder chip naar analoog signaal decoderen naar digitale YUV gegevens.

Difinetly kan omzetten composiet in analoge RGB met A / D en D / A als analoge interface en de FPGA doen gewenste bewerkingen op het gedigitaliseerde monsters. vindt u de vergelijkingen die RGB, YUV, CVBS en heeft in het "video demistified boek" of een boek omgaan met digitale video.

is het geen probleem om de vertaling te doen, zelfs 10 jaar geleden, vond ik het, maar op dat IME, FPGA is niet krachtig genoeg. op dit moment, geen probleem

Wat is de gewenste resolutie van de ADC (en de DAC) en de bandbreedte? Zou het mogelijk zijn om de kleuren, constrast, enz. van het beeld en snel te dumpen het terug te veranderen? Weet iemand methoden (of referentie-modellen) van het tegenovergestelde doen, dat wil zeggen RGB naar NTSC door middel van een FPGA. - Jayson

[Quote = Jayson] Weet iemand methoden (of referentie-modellen) van het tegenovergestelde doen, dat wil zeggen RGB naar NTSC door middel van een FPGA. [/Quote] Er was een open-source video-encoder project in opencores, maar lijkt er op dat het onlangs is verwijderd (niet open-source niet meer?) BTW, een momentopname is hier te vinden: http://www.elektroda. pl/eboard/ftopic55304.html

Het werkte ook niet ... had bugs van de auteur met opzet ....

TVP5150 van TI accepteert composiet en S-VHS en spuugt 8 bits 4:2:2 YcbCr en discrete synchroniseert, het is goedkoop, en alles wat je hoeft te doen is een 3x3 matrix vermenigvuldiging om RGB te krijgen, Xilinx heeft app noot

Hi op een standalone FPGA u kan het niet. daarvoor u heb meer ondersteund IC die zijn ur interfaces voor analoge signalen. met FPGA u kunt maken van de transformaties Ashish

Saa7111A van Philips kan dit werk doen. en wat meer is ik deze chip nu gebruikt. :) Het is uitgang programmeerbaar is, kunt u Contol met behulp van IIC bus. en laat de uitgang te zijn YUV of RGB geniet ervan!

Ik denk dat alleen FPGA kunt deze functie niet te realiseren

Dus, als we willen de functie van tv-decodering, wat we nodig hebben doen is A / D, FPGA en D / A, dat is genoeg? : Wink:

hi Y dont u gebruik maken van video-decodering en video-encoder IC dirctly die avilable in de markt en ook niet expansieve dirctly. Ik denk dat dat de beste oplossing zijn. Analog Devices en Philips r met een assortiment en verscheidenheid van producten die ur doel kan oplossen. bye Ashish

Dus FPGA is niet sterk in video signaal conversie media .. Iemand heeft scan converter proberen op FPGA?

met behulp van pwm kunt u, impliment de d / a in een digitaal systeem, ex R en C nodig heeft voor een laagdoorlaatfilter.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back