kristalvlakken vaak gebruikt in silicium wafer

A

allennlowaton

Guest
Goede dag jongens ... Please help me met deze ... Ik heb een probleem met betrekking tot welk type van kristalvlakken (100, 110, 111) is / zijn veel gebruikt in silicium wafer .. En voeg ook een ondersteunende reden waarom is dat wordt gekozen / voorkeur. Heel hartelijk bedankt.

[Quote = allennlowaton] Ik heb een probleem met betrekking tot welk type van kristalvlakken (100, 110, 111) is / zijn veel gebruikt in silicium wafer .. En voeg ook een ondersteunende reden waarom is dat wordt gekozen / voorkeur hebben. [/Quote] Standaard is 100, cfr. link op pagina 1 [/url]. AFAIK de reden voor de keuze deze oriëntatie is bereikt, omdat het het beste compromis tussen min. ion implantaat channeling en min.. onder-etsen. Extra, dit toestel beschikt over de beste hechting voor aluminium, s. papier abstract [/url].

In aanvulling op het kanaliseren en etsen kwesties die reeds genoemde 100 richting ook de beste interfaces biedt. Als ik het goed onthouden dat was het grootste probleem tijdens de ontwikkeling van de n-Fet apparaten. Na slechte ondergrond voorwaarden leidt tot een veel 'opent' op het grensvlak tussen substraat oppervlak en de poort -> veel elektronen komen te zitten -> hoog vt. Misschien is dit vandaag de dag gebruikt voor een aantal speciale apparaten ... Best Regards Andi

Ik geloof dat we die 111 voor een aantal diëlektrische geïsoleerde bipolaire processen, want het gaf de beste bad-etch gedrag.

Ik herinner me dat wordt gebruikt voor de DI bipolaire proces, creëert de v-vormige groeven. 100 is alles wat ik ooit gezien nu

Hartelijk dank voor de informatie wordt gedeeld jongens. Dat was een grote hulp.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back