kristaloscillator

I

immateri

Guest
hoi!Ik wil knw Wat is de condensator waarden gebruikt met kristaloscillator 20Mhz.hoe te berekenen?en waarom condensator is nodig?
bedankt

Als het een Pic micro elke waarde tussen 22pF en 33pF werkt ok.
De inbreng op de oscillator aan boord van het micro gaat naar een versterker die deel uitmaakt van de klok circuit.U stelt de winst van de versterker met behulp van de configuratie registers afhankelijk van xtal snelheid.
De caps stabalise de versterker input en filteren stoorsignalen oscillaties om de klok op de juiste frequentie.Hoe groter de waarde,
hoe langzamer de start-up tijd, maar meer stabiele klok.
Als u wenst te doen op de technische, krijgen een informatieblad voor de kristallen die je gaat gebruiken.
Daar vindt u de informatie en de formules voor de berekening van de waarden.

Kortom, de lading capaciteit die nodig is voor een stabiele werking van een oscillator circuit, bijvoorbeeld van een processor en de capaciteit die door het kristal fabrikant voor het bereiken van de nominale frequentie niet overeenkomen noodzakelijk.

In dit geval volgt u de processor specificatie, maar mogelijk zijn om een Frequentieafwijking.Als een bepaalde frequentie moet precies voldaan, moet u kiezen voor een kristal is ontworpen voor de respectieve belasting capaciteit.

Alle kristal fabrikanten hebben een optie om kristallen ontworpen voor de specifieke lading capaciteit.Het
is niet haalbaar voor een kleine hoeveelheid productie gewoonlijk.

Lees deze Ateml AVR toepassing merkt, vooral AVR042 deel 5: http://www.atmel.com/dyn/products/app_notes.asp?family_id=607
AVR040: EMC Design Considerations
AVR042: AVR Hardware Design Considerations
AVR186: Best practices voor de PCB lay-out van Oscillatoren

AVR042 afdeling 5 (Met behulp van kristallen en keramische resonatoren) legt uit hoe de berekening van de kristaloscillator condensator waarden.

Gelieve niet dat kristal datahseets een belasting capcitance, maar dit is niet hetzelfde als de condensator waarden u moet gebruiken in uw ontwerp.De belasting opgegeven capaciteit in kristal datasheets is de totale belasting capaciteit en de PCB sporen en MCU pinnen ook capaciteit, zodat de werkelijke condensatoren dient u gebruik te maken is lager dan de belasting opgegeven capaciteit in kristal gegevensstaten.AVR042 legt uit hoe de berekening van de werkelijke condensator waarden, gebaseerd op de belasting capaciteit die in het kristal gegevensblad.

De PCB layout voor oscilltors is ook erg belangrijk.Houd tracks uit MCU met condensatoren en kristal zo kort mogelijk zijn en er zeker van te zijn goed PCB sheilding om EMC.Hier
is een andere toepassing notitie te lezen:
Kristaloscillator Circuit Design http://www.eetkorea.com/ARTICLES/2001SEP/2001SEP06_AMD_AN.PDF

Hallo,
Ik gebruik een PIC16F877A (TQFP).Ik wilde weten welke kristal moet ik gebruiken?Ik heb de originele kristal, maar ik kan niet lijken te vinden.

De referentie-locatie is: XTAL2.
Het keurmerk op het kristal is: 20,0 C71

Ik ken haar een 20Mhz.

Alsjeblieft, als iemand me kan helpen bij het verkrijgen van deze exacte kristal door het lezen van de opschriften van de kristal?
Bedankt
Laatst gewijzigd door XtremeTuningSolutions op 20 juni 2009 16:35; bewerkt 1 keer in totaal

Ik denk dat je kunt gebruiken geen andere kristallen anders dan voorheen gebruikte.Coz met andere waarden zal resulteren in de processor van de uitvoering van de firmware snel of traag met betrekking tot de variaties gedaan van de oorspronkelijke waarde.In het geval je niet elk kristal, enige manier is voor het veranderen van de code.Succes.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back