kosten pompcapaciteit naar beneden gaat wanneer PMOS schakelaar is geplaatst tussen CP en de belasting

A

allennlowaton

Guest
Goede dag voor iedereen. Ik zou om te vragen voor alle suggesties en ideeën met betrekking tot deze. De output van lading pomp zonder een schakelaar is 3.85V die reeds is genoeg voor mijn toepassing). Echter, als er een switch PMOS het al de uitgang 3.25V te worden. Er is een 0.6V druppel. Ik wil dat de CP-uitgang om zo hoog mogelijk is. Hieronder staat de figuur van lading pomp, schakelaar en de belasting.
28_1310008707.jpg
Dank je wel.

U bent niet tonen het grootste deel aansluiting van uw PMOS schakelaar. Is het nwell aangesloten op de bron, of misschien naar een hoger voltage? Is uw V [SIZE = 1] CMP [/SIZE] = AAN stuursignaal laag genoeg is om volledig te rijden de schakelaar in triode regio?

Het grootste deel van PMOS is verbonden met de bron. VCMP is 0 of VDD. VDD is altijd minder dan de output van de lading pomp.

Het grootste deel van PMOS is verbonden met de bron.
Ok.
VCMP is of 0 ...
Ook ok.
... of VDD. VDD is altijd minder dan de output van de lading pomp.
Gewoon een idee: Is het V [SIZE = 1] CMP [/SIZE] "uit" stuurspanning VDD - VchargePump = VGS (PMOS) mogelijk genoeg om de schakelaar (een beetje) open tijdens de "off" fase, dus je zou kunnen verliezen sommige ladingspomp macht? Zo niet, dan zou ik denk dat de W / L-verhouding van uw PMOS switch is niet groot genoeg is voor de lading pomp stroom nodig. Het is dus niet groot genoeg voor deze stroom om in de triode regio. Met het oog op een lage VDSsat (triode regio) te krijgen, moet de schakelaar worden ontworpen voor over de 10-voudige stroom.

Bij VDD = 2.7V, de VchargePump voordat de schakelaar wordt geplaatst is op 3.85V maar toen de PMOS schakelaar al aanwezig is, de VchargePump daalt tot 3.25V. Op dit geval is de VCMP op nul (0 V) niveau aan te zetten de PMOS schakelaar. De breedte van de PMOS schakelaar is het zelfde als de schakelaars heb ik in de lading pomp (W = 20000u, L = 0.5u). Ik ben misschien wel af van de VchargePump hangen wordt veroorzaakt door het aansluiten van de bron terminal van de PMOS te schakelen naar de uitgang van de lading pomp. Zoals we weten, de bron terminal heeft een lage impedantie equivalent.

... misschien is de VchargePump daling is veroorzaakt door het aansluiten van de bron terminal van de PMOS te schakelen naar de uitgang van de lading pomp. Zoals we weten, de bron terminal heeft een lage impedantie equivalent.
Dat is wat het zou moeten hebben. De verbinding en controle van uw PMOS switch is heel ok. Ik vermoed dat de W / L-verhouding van uw lading pomp en schakel transistor (s) (40.000) is nog steeds te laag voor uw huidige behoeften (belasting). Probeer en vergroten van deze ratio's (analyse door middel van simulatie) en kijk of je voltage output wordt hoger.

Ik heb een simulatie met behulp van een zeer grote switch PMOS apparaat. Het resultaat is nog steeds hetzelfde. Het mislukt.

Ik heb een simulatie met behulp van een zeer grote switch PMOS apparaat. Het resultaat is nog steeds hetzelfde. Het mislukt.
Heb je ook de lading pomp transistors? Misschien wel de PMOS switch apparaat (van de lading pomp om de belasting) is groot genoeg, maar de uitgangsimpedantie van uw lading pomp is te laag?

Ik veranderde de grootte van de schakelaar die de lading pomp wordt aangesloten op de VDD. Het circuit is nu goed werkt. bedankt ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back