Koppelen twee uC's trought GPRS (zonder PPP-stack)?!?

M

mrcube_ns

Guest
Ik moet aansluiten 2 uC's en beide zijn verbonden via RS232 op een Enfora Spider-modem.De uC's hebben geen PPP-stack.Ik moet voor het verzenden van ASCII informatie uit over uC naar de andere.Ik heb het al gedaan met SMS, maar we zouden willen veranderen naar GPRS.

Ik heb de SIM-kaarten met vaste IP-adressen.

Iemand vertelde me dat Enfora heeft PPP naar serieel omzetter, indien doet hoe ze te activeren.
Kan iemand helpen?Mr.Cube

Heb ik al gedaan dat GPRS-verbinding SERVER.
Omdat de GPRS is niet vast IP, 2 GPRS-verbinding hebben probleem.

JOHN

Jonh you dont zorgvuldig gelezen wat ik schreef.
SIM cards with fixed
IP addresses.

Ik heb
de SIM-kaarten met vaste
IP-adressen.

Any ideas?!?Mr.Cube

mrcube_ns schreef:

Jonh you dont zorgvuldig gelezen wat ik schreef.SIM cards with fixed
IP addresses.
Ik heb
de SIM-kaarten met vaste
IP-adressen.Any ideas?!?Mr.Cube

Ik kan doen ping wanneer ik verbinding op 2 pc van windows (ik vraag en provider laat mij om dat te doen).In principe voor alle routering binnen.Mr.Cube

hi ..met AT CGDCONT u Definiëren PDP Context ..afaik meest ondersteund PDP type IP.Sommige moderne GPRS modems kunnen doen ppp stapel voor je, zodat je gewoon aansluiten op tcp-niveau en kunt verzenden van gegevens via

Dank aan alle posten.

Ik heb het haar werkzaamheden.

Enfora heeft PPP naar serieel convertor in inself, zodat uw apparaten dont moeten PPP stack inplemented, Enfora alles.Truc is het activeren van deze converter.

Voor verdere informatie proberen op:

www.enfora.comMr.Cube

Hi All,

Het is vreemd dat je moet de PPP-werking met alle middelen, tenzij u de gsm-module op dial-up van een ISP.

Normaal gesproken, mijn ervaring is dat, na het activeren van de GPRS, u hoeft alleen te sturen op een zijde als server (luister naar een lokale poort), en de andere kant als een klant (verbinding maken met de externe poort).

Dit is vergelijkbaar met twee computers aangesloten op hetzelfde netwerk, de enige manier om verbinding te maken met elkaar met ethernet is een server-client communicatie.

Opmerkingen?

Citaat:

Het is vreemd dat je moet de PPP-werking met alle middelen, tenzij u de gsm-module op dial-up van een ISP.Normaal gesproken, mijn ervaring is dat, na het activeren van de GPRS, u hoeft alleen te sturen op een zijde als server (luister naar een lokale poort), en de andere kant als een klant (verbinding maken met de externe poort).Dit is vergelijkbaar met twee computers aangesloten op hetzelfde netwerk, de enige manier om verbinding te maken met elkaar met ethernet is een server-client communicatie.Opmerkingen?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back