Klok transmissie tussen 2 FPGA

F

flyjuju2

Guest
Hallo iedereen!

Ik heb een project te realiseren, namelijk de verbinding van vele FPGA (bestuur Altera 20KE APEX) in een netwerk-on-Chip.De belangrijkste kwestie die ik heb is dat het heeft een frequentie van 33.333MHz met een nauwkeurigheid van - 1 ppm.

Dus, toen ik informatie sturen (serieel) tussen 2 FPGA, heb ik er absoluut geen enkele garantie over de synchronisatie van de klokken van de 2 planken, en zo op de gegevens die mijn 2de FPGA leest.Het belangrijkste idee is dus om de klok propageren van de 1ste FPGA alle anderen alleen via de kabel, dat wil zeggen de datalijn.Voor dit, denk ik over het gebruik van een Manchester-codering PLL.

Het probleem is dat de enige PLL beschikbaar op APEX boord is "altclklock", dwz alleen een vermenigvuldiging / deling van de Inital klok frequentie.

Mijn vraag is de volgende:
-is er een manier om een "echte" digitale PLL in VHDL te creëren?
-is er nog andere manieren om serieel zenden de klok?

Thansk veel voor je hulp!

U kunt beter gebruik klok buffers om de klok te bieden aan alle FPGA's in uw bord.

hoe lang is de verbinding tussen de twee boord? ...

als het niet lang ...Ik denk dat de normale draad wouldnt ba prob ...Ik ben niet zeker wel ...

en pll in VHDL? ...pll is analoog spul ...i dont think ur FPGA kan THT doen ...(maar binnen top, is er PLL functies, yu tht kan vermenigvuldigen n verdelen van de CLK)

klok zal leiden tot enige vertraging buffer tussen de bron en de bestemming? ...beter gebruik gewoon een draad ...

groeten,
sp

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back