klok en data rate

T

tussen

Guest
hoi
iemand mij vertellen het vereiste minimum klokfrequentie voor de 1 Gbps data rate
bedankt

wat is uw bus breedte?1gpbs Verdeel met uw bus breedte, dat zou je de minimale klokfrequentie u nodig hebt.

Dat is het woord of de maximale snelheid (voor eenduidige frame synchronisatie) in plaats van de minimale klokfrequentie.Een integer deel van het woord tarief kan worden gebruikt als klok frequentie als goed.

FVM wrote:

Dat is het woord of de maximale snelheid (voor eenduidige frame synchronisatie) in plaats van de minimale klokfrequentie.
Een integer deel van het woord tarief kan worden gebruikt als klok frequentie als goed.

Als een voorbeeld met een 125 MHz woord tarief, 1000 MHz bit rate seriële transmissie: Een eenduidig frame klok kon worden 125 Mhz, maar ook bijvoorbeeld 62,5 of 25 MHz.Als u serializer / deserializer IP-gebruik van een FPGA compiler tool als Altera qu (at) rtus Megafunction, zal het mogelijk u een eigen selectie.

Ik ben nog steeds vermist uw punt.
Als we verhuizen van 125 MHz tot 25 MHz, dan hebben we zeker nodig hebben op bus breedte toenemen van 8 bits naar 40Bits om de bandbreedte wedstrijd.

Op elk punt of haar vóór serializer / deserializer of na het, moet de bus breedte zodanig zijn dat het bandbreedte biedt van meer dan 1Gbps bij gegeven frequentie van de klok op dat punt.

Dus als instrument geeft FPGA compiler optie van 25 Mhz, raden dat dit 25Mhz klok is voor te schrijven kant van serializer, zou het verhogen van de grootte / breedte van het frame dienovereenkomstig (ik ga ervan uit u referrring de inbreng op serializer als een frame)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back