Keil c codefor 8052 (hulp)

B

bikas.bikun

Guest
hi, iedereen kan elk lichaam mij vertellen hoe kan ik gebruik maken van mijn 89c52 gelijktijdig uitvoeren van twee taken? ik moet een 7 segment com-anode CONECT naar P2 en 10 leds aan P1 & P3.0, P3.1. nu hoe kan ik het programma, zodat 8052 geen gegevens schrijven naar P2 voor de vlaag in 7 seg en tegelijkertijd de leds gloed op basis van onder LED niet. 0 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 9 9 10 :???:

je controller kan niet overweg met multitasking als dat concept zelf niet wordt ondersteund door 89c52 ... ja de timing gebeurt in mcroseconds dus ik denk niet dat je enig verschil zal zien wanneer je weer te geven en zet een LED ......'' zelfs je normale programma dient dit te doen zonder dat dit tot veel vertraging in de routines ....

je controller kan niet overweg met multitasking als dat concept zelf niet wordt ondersteund door 89c52 ... ja de timing gebeurt in mcroseconds dus ik denk niet dat je enig verschil zal zien wanneer je weer te geven en zet een LED ......'' zelfs je normale programma dient dit te doen zonder dat dit tot veel vertraging in de routines ....[ / QUOTE] Natuurlijk vriend heb ik gedaan door achtereenvolgens schrijftafeltje naar de haven met behulp van kleine hoeveelheid vertraging, maar denk is er een slimmere manier om dit te bereiken. hier is mijn code kijk dan it.its werken, maar niet zo slim. -------------------------------------------------- ------------------------- # include leegte vertraging (unsigned tijd) {unsigned i, j; for (i = 0; i

hi ik denk dat het beter idee is om het werk te verdelen tussen de controller en de timer laat een vertraging gaat met de normale routine en de andere vertraging gaat met de timer. dus er zal geen verwarring en beide zullen zelfstandig werken kan je ook zowel de taken met de timers te gebruiken, zodat je CPU tijd vrij ml worden

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back