kan licentie bestand in solaris worden gebruikt in Linux?

M

maple_tao

Guest
Ik wil weten, kan bestanden van EDA-tools in licentie voor Solaris-versie worden gebruikt voor dezelfde instrumenten van linux versie? zo ja, hoe deze in te stellen? iedereen kan mij helpen? dank veel.

Ik denk dat als je licentiebestand heeft geen informatie van de zon werkstation (zoals hostid, hard nummer), die u kunt gebruiken in linux of windows.the Linux en Solaris licentie is een aantal, ze zijn te creëren door een aantal tools.

Hoe kunt u uw hostid in uw Linux-systeem, zonder gebruik te maken lmutil gerelateerde commando? Als ik een funcitonal license.dat voor ramen, kan ik dezelfde license.dat gebruiken voor linux in dezelfde PC? Dank

[Quote = wpwang] Ja! Gewoon je HostID in licentiebestand. [/Quote] wijzigt u de licentiebestand hostid? niet de machine hostid?

[Color = red] Illegale bericht verwijderd door Mod [/color].

als je licentiebestand zweeft voor sever & feature, niet knooppunt vergrendeld. je kunt het. gewoon je hostname.

op promt: type hostid of type lmhostid. Zij retrurn verschillende ID. hangt af van welke id de lic bestand ------------------------- moet u de juiste veranderen. [Color = red] Illegale deel verwijderd door Mod [/color].

Indien u de hostid, het licentiebestand -----------------------------. Anders kan het licentiebestand niet start! [Color = red] Illegale deel verwijderd door Mod [/color].

[Quote = sulifen] Als je de hostid, het licentiebestand -------------- veranderd. Anders wordt het licentiebestand kan niet worden gestart! [/Quote] sulifen goed is, een ding om te herinneren, als de licentie-bestand dat u hebt is hostnaam en hostid gratis (betekent hostname = elke hostid = aanwezig). Je kan gewoon veranderen of er niets aan doen, en de licentie kan gebruikt worden op zowel Linux en Solaris .... Regards, [color = red] Illegale deel verwijderd door Mod [/color].

te krijgen hostnaam: cat $ HOSTNAME om MAC te krijgen: ipconfig Ik denk dat je moet NIET de HostID veld bewerken direct in licentiebestand, zal anders worden alle licentie functies ongeldig. Het maakt niet uit wat is het een drijvend type of een node-locked type. Je kan gewoon op die manier niet zonder ------------------. [Color = red] Illegale deel verwijderd door Mod [/color]

normaal, kan je niet veranderen hostid veld, maar voor hostid = alle, kunt u een hostid op daar te geven. je niet nodig hebt ----------------------. hostnaam en poortnummer, kunt u deze wijzigen wat je wilt. [Color = red] Illegale deel verwijderd door Mod [/color]

Als hostid staat voor ANY, versie is hetzelfde. De licentie kan worden gebruikt in alle OS.

In de meeste gevallen kunt u het licentiebestand te gebruiken in beide OS. Maar, als je gebruik synpliciy tool, het lijkt er zijn een aantal OS informatie verborgen in licentiebestand. De licentie kan worden gebruikt in SunOS en niet in Linux.

meest instrument in solaris is met een lock hostid en Linux-tools is met een lock op mac adres dat u kunt gebruiken "ifconfig" Check the mac adres in solaris kunt ------ in linux is dezelfde Alcohol [color = red] Gewaarschuwd. [/ color ]

Het lijkt erop dat EDA-licentie 12-cijferige MAC als hostid gebruikt op LINUX, terwijl het gebruik van 8-cijferige hostid op zon

Dat is waar. In Linux, zal uw MAC-adres (12 Hex characaters in plaats van 8 in Sun) zijn de hostid. Dus als je een Solaris licentiebestand met hostid gecodeerd in het hebben, zal de licentie niet worden gestart. Weet iemand hoe je de ----------- kwestie bedriegen onder Linux-omgeving? [Color = red] Illegale deel verwijderd door mod. [/Color]

als de hostid vrij is, kunt u het op elk platform, anderen ...... :)

wanneer u ----------- maken ----------- en gebruik je linux hostnaam niet de hostid. voor dit te laten werken je 1e uw windows machine naam hetzelfde zijn als je linux machine naam, ---------- ramen en kopieer het naar linux machine. bijvoorbeeld als de hostnaam voor linux is "Whimpy", wijzig uw Windows-computer naam "Whimpy" in control panel, ------------------------- ------- en dan kun je je windows machine naam terug naar wat het ook was. Deze methode werkt voor zowel Solaris en Linux. [Color = red] Gewaarschuwd. [/Color]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back