Kan ik in staat stellen een DRC check-in Altium Designer?

M

maxascent

Guest
Hoi Is het mogelijk om in Altium Designer om een DRC controleren of u laat zien wanneer een overtreding voordoet. Wat ik zou willen is dat wanneer ik een track route zal het programma een track / pad etc hoogtepunt als ik een schending van een regel met de baan ben ik routing. Cheers Jon

Ja, klikt u op de DRC-knop voor handmatige routering. (Niet vergeten om de Design regels te definiëren controleert volgens uw behoeften) Regards

Er zijn twee soorten van de DRC in te checken Alitum Designer - Online, en batch. Wat je vraagt voor het heet "online" te controleren. Het vertraagt de reactie van de PCB-editor, maar het controleert de hele raad van bestuur elke keer dat u een wijziging aanbrengt en markeert de schendingen die het vindt. In te schakelen online controleren, ga naar Tools> Design Rule Check, klik dan op "Regels om te bekijken" en de juiste selectie vakjes in de "Online" kolom van de dialoog te controleren. Nu krijg je een groene marker waar er DRC vilolations. Merk op dat je niet echt om de online controles voor de regels ten uitvoer te leggen door de software mogelijk te maken. Wat je ook hebt ingeschakeld in Design> Regels voorkomt u dat u het overtreden van de regel. Om een regel, ga dan naar het ontwerp regel dialoog (Design> Rules), klikt u op de bovenste item in de lijst waar staat "Design Rules", en u zult een tabel van alle regels te zien. Vink de toepasselijke velden in de kolom die zegt "Enabled" het inschakelen van de regel. Al de "online" check instelling hierboven beschreven doet is je een visuele kleur markeren waar er overtredingen. Alleen al de regel ingeschakeld houdt u van het schenden van de regel, maar geeft niet het merk.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back