Kan ik de GPS, GSM en een Memory chip aan een PIC?

G

Gokul_India

Guest
Ik heb gepland om snelheidsbeperkingen op te leggen in de gewenste zones .. RF methode om dit te doen is nu al beschikbaar is .. Maar, ik wens om dit te doen door te proberen het met GPS .. de GPS-posities van de maximumsnelheid zones en ook de benodigde snelheidslimieten moeten worden opgeslagen in het geheugen chip (als een database) .. de GPS-positie van de lopende voertuig wordt voortdurend gecontroleerd en vergeleken met de reeds beschikbare databank .. GSM wordt gebruikt voor de bijwerkingen in de snelheidsbeperking gegevens ... Dus, ik moet interface van GPS, GSM en een geheugenchip om een PIC-microcontroller (16f877A) .. Is het mogelijk? hoe dat te doen? wat alle communicatie moet ik gebruiken voor deze interface modules en wat alle pinnen moet ik gebruiken ...

Is het praktisch ... Ik begrijp uit uw verklaring moeten alle auto's hebben GPS, of hoe dit concept wordt gebruikt in uw project ... i dont get beeld hoe je GSM en GPS te gebruiken voor uw doel ..........

GSM-en GPS maken beide gebruik van UART. Dus, nodig PIC met 2 UART. PIC16F877A hebben een UART. Het is ook mogelijk om te doen UART-software, maar het is ook moeilijk. Ik heb geprobeerd. Eenvoudige manier, vinden andere PIC met 2 UART.

Gokul, Als je het over GPS-ontvangst en het bericht verzenden via GSM, kunt u zeker doen met een UART. Als het ontvangen en verzenden van berichten met GSM en het ontvangen van signalen via GPS. je kunt nog steeds doen met kleine wijzigingen in de hardware, gezien het feit dat je kunt lezen GSM of GPS en een bepaald punt van de tijd niet beide. Als u beiden en op bijna hetzelfde moment. Ik stel voor dat je een beetje bang optie met een aantal andere IO-pin hebben. Wat betreft het geheugen gaat, kunt u gebruik maken van een interne flash of EEPROM. Door middel van uw eis ik ben gissen dat het meer is van een engineering project en daarmee de herinnering die ik voorgesteld zou voldoende moeten zijn. Als u nog meer nodig toe te voegen een I2C EEPROM. Alle Best. Regards Sachin

Hoi Misschien is niemand heeft geprobeerd beetje bonzen methode, en vooral te praten op basis van wat ze lezen in de boeken ... Het is zeer moeilijk om baudsnelheid van 4800 boven te krijgen en ... Voornamelijk bit banging is geïmplementeerd voor baud rate minder dan 600bps .............

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back