Kan iedereen aanbevelen een comparator schakeling wordt gebruikt voor SAR ADC?

H

holddreams

Guest
Ik wil het ontwerpen van een comparator gebruikt in een SAR ADC.
De SAR-ADC is 8bits 50k / s, onder 3.3V power supply, 0.18um proces.
Kan iedereen aanbevelen een comparator circuit?
Thanks a lot.

1.which topologie moet ik kiezen?
2.use klink-type comparator of opamp-type comparator?
3.Indien de offset-annulering worden overwogen?
4.should Ik ontwerp een klok-circuit te genereren voor de controle logica?
5.any ontwerp suggesties te delen?

Ik heb het ontwerp een 8-bit comparator ook voor SAR

Ik heb gebruikt op-amp type comparator .... twee fasen comparator .. eenvoudig ontwerp dan anderen.

Ik ben in staat om de resolutie aan de slag te 10mV .... het alleen 12.8mV noodzaak voor 8 bit.

Nou mijn SAR is langzamer dan de jouwe ... mijn comparator moet ten minste 50ns tot signaaloverdracht ...

Lagere staart huidige zal geven u meer gevoelige tweetraps comparator.Toegevoegd na 1 minuten:Ja offset canclelation wordt beschouwd ..... is high performance apparaat

Ik denk dat de comparator hoeft geen klok als vóór die zij kreeg Sample and Hold

Bedankt voor uw antwoord.
Heeft u het ontwerp van de twee fasen comparator circuit net als het circuit in het boek van Allen's?

Als u verwezen sommige papieren, zou je aanbevelen aan mij?

Voor snelheid kun je gebruik maken van een voorversterker, gevolgd door regeneratieve vergrendeling architectuur.Aangezien het uitsluitend 8bits de voorversterker mag niet reqiure autozeroing.De voorversterker winst zal afhangen van het slechtste geval offset van de regeneratieve klink.Als klink heeft 20mV vervolgens gecompenseerd om de inpur maken bedoelde compensatie van minder dan 0.5LSB op 8bits een winst van 20mV / (0.5 * LSB) nodig is.Probeer het ontwerpen voorversterker met ohmse belasting te verhogen snelheid.
Raadpleeg Allen Holberg voor Comparator ontwerp

hoop dat dit helpt
fred

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back