Kan BC557 en BC547 worden gebruikt voor het samenstellen van de H-brug ciuruit?

X

xmli1976

Guest
Kan BC557 en BC547 worden gebruikt om de huidige richting van de motor te veranderen in de H-brug in plaats van darlington transistor of cmos? Het is een kleine motar. Het 5VDC gebruikt.

Waarschijnlijk kunt u niet. gewoon meten stroom van de motor met belasting-force as van de motor met iets - ......... en te vergelijken met de maximale transistor collectorstroom ......

Hoi, Ja, je kunt als je continue stroom motor minder dan 100 mA. CD

Ik kan proberen advies te maken iets als darlington met BC5xx en iets krachtiger - BD135 en enz. Motor offten hebben vrij grote inschakelstroom, dus je moet bang van.

Ik gebruikte een 78L05 als een voeding die alleen kunnen leveren 100mA stroom, en de motor werkte prima, dus ik denk dat BC557 en BC547 kan het circuit te voldoen.

Gebruik BC337 (TO92) of BD135/136 (to126) te gebruiken in plaats BC547, kunnen ze laden 1000mA. ;-) Groeten, Manu

Ja, ga je gang en gebruik het. Als je kunt, gebruik maken van BC517 en de PNP tegenhanger. bimbla.

[Quote = bimbla] Als je kunt, gebruik dan BC517 en de PNP tegenhanger. [/Quote] Ja, natuurlijk, BC517 is een High HFE bipolaire transistor (HFE = min 30.000), terwijl BC337's HFE is 'slechts' 100> 800. De maximale stroom van BC517 is gelijk dan de groeten BC337's, Manu

BC516 (PNP) en BC517 (NPN) zijn kleine signaal, gratis darlingtons. ICmax = 500mA, Vdc max = 30Vdc en HFE = 30.000. Zij moeten dienen uw doel. Het voordeel van darlingtons is dat het niet de stuurtrap overbelast omdat het hoge HFE en zal daarom kleine base station nodig en de schakelmiddelen is betrouwbaarder omdat het apparaat ingeschakeld bij NIET 0.7V maar rond 1,4 V, dan ook dat er veel meer lawaai immuniteit. Ik hoop dat hij helpt. bimbla.

[Quote = xmli1976] Ik gebruikte een 78L05 als een voeding die alleen kunnen leveren 100mA stroom, en de motor werkte prima, dus ik denk dat BC557 en BC547 kan het circuit te voldoen. [/Quote] 78L05 is niet het beperken van de huidige ... ... en de motor meestal te trekken in ieder geval ongeveer. 200mA bij het runnen en een startup huidige minstens 500mA of meer (afhankelijk van de belasting). Zorg ervoor dat de 78L05 en die voor algemene doeleinden transistor kan je een beetje hot!

Ik heb een 78L05 als een voeding die alleen kunnen leveren 100mA stroom, en de motor werkte prima, dus ik denk dat BC557 en BC547 kan het circuit te voldoen. 78L05 niet beperkt de huidige ...... en de motor meestal te trekken in ieder geval ongeveer. 200mA bij het runnen en een startup huidige minstens 500mA of meer (afhankelijk van de belasting). Zorg ervoor dat de 78L05 en die voor algemene doeleinden transistor kan je een beetje hot!
Ook in gedachten dat alle condensatoren na de regelaar kan stroom leveren voor korte duur, maar op een niveau dat kan vernietigen de transistoren. Motor startstroom vooral belasting ongeveer 3-10 keer bedrijfsstroom. Met een grote elektrolytische voor decoubling de transistors geroosterd wordt. De 78L05 beperkt de stroom om iets iets meer dan 100 mA. En, zoals gespecificeerd door de vorige poster, let op de hoofd geproduceerd op alle actieve componenten.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back