Kaiser venster functie

C

ColdFire

Guest
Hi Everyone,

Kan iemand mij uitleggen wat er Kaiser venster functie doen in een DSP filter ontwerp?Ik ben nog steeds nieuw voor DSP, DSP en filters, hoop dat iemand me kan direct.Bedankt.

Groeten

Al deze ramen in FIR-filters verminderen de amplitude van de signalen in de stop band en maken de pas band breder.

Deze venster functies werden voor het eerst 70 jaar geleden gebruikt in phased array antennes.Hoek van de antenne patroon is analoog aan frequentie in de FIR filter.

kaiser venster functies worden gebruikt voor het converteren (afgekapt) oneindige impuls respones van de ideale filters om eindige respones (bij benadering ideale respones) en Gibbs verschijnsel verminderen van de directe truncatie (rechthoekig venster).

Kaiser venster wordt gebruikt voor verlaging van de zijde kwab signaal filtering en filter bank.

ColdFire,
Alle raam functies omvatten een compromis tussen de steilheid van de overgang regio (gebied tussen de PassBand en de stopband) en sidelobe grootte.Het is als knijpen in een ballon, hoe scherper de overgang regio, hoe hoger de sidelobe amplitude.De Kaiser venster bevat een parameter die de ontwerper kan ronddraaien om een redelijke complimise overgang tussen band scherpte en sidelobe omvang te bereiken.De Kaiser venster is gebaseerd op de prolate spheroïde functie.
Groeten,
Kral

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back