isoleren of niet?

S

seyyah

Guest
Ik heb een circuit dat bevat 5V, 24V en 48VDC.Ik wil niet te gebruiken optocoupler, want ik wil om de kosten laag en de route eenvoudig.Wat stel je voor me over dit?Moet ik gebruiken of niet?Welke problemen kunnen i ontmoeting?Of wat kan ik doen in plaats van met behulp van opto om problemen?

seyyah schreef:

Ik heb een circuit dat bevat 5V, 24V en 48VDC.
Ik wil niet te gebruiken optocoupler, want ik wil om de kosten laag en de route eenvoudig.
Wat stel je voor me over dit?
Moet ik gebruiken of niet?
Welke problemen kunnen i ontmoeting?
Of wat kan ik doen in plaats van met behulp van opto om problemen?

Hi seyyah

Uw vraag is een beetje verwarrend.Wat wil je doen of je moet doen met uw optocopuler?Is het een voeding?Is de opto gebruikt voor de regelgeving?Geef een beetje meer informatie ...

Dag

Nee het is geen stroomaansluiting.Het is een eenvoudige schakeling.Zij houdt toezicht op een motor.Maar er is geen snelheid controle, alleen in en uit.Er zijn kleine relais op pcb die werkt op 24v.
En dit relais controleert de contactorganen die overgaat in-en uitschakelen van de motor.
Er zijn enkele swtihes.Wanneer swithes zijn op 48V gaat om de micro-en micro bepaalt of u de relais of niet.

Met behulp van optocouplers is misschien wel de meest betrouwbare methode of kunt u gebruik maken van niveau verschuiven transistoren.Het hangt af van uw aanvraag en de begroting, maar ik kan zeggen, optocouplers zijn goedkoop en goed voor zulke dingen

De meest kosteneffectieve mthos is het gebruik van gemeenschappelijke emmiter / bron voor niveau shifter.
in het geval van MOSFETs voor kant is het beter om het gebruik van p-kanaal zijn en de beperking van de GS-spanning met een Zener of een eenvoudige spanning dividre gekenmerkt door twee weerstanden.
OPMERKING: hoewel deze methode is funtional, indien een van de macht transistors niet of beschadigd is, het geheel van de ckt componenten namelijk de micro-controller wordt beschadigd dus wees voorzichtig bij het ontwerpen van op deze wijze; zeker optocouplers gebruikt worden voor het voorkomen van dit soort fouten in de controle ckts.

Zie ook:
http://www.irf.com/technical-info/appnotes/an-940.pdf

in dit raange van spanning (48V) eenvoudig niveau shifters is voldoende en het energieverlies is aanvaardbaar, maar op een hoger niveau van spanning is het noodzakelijk voor het gebruik van andere methoden zoals optocouple of HVIC; natuurlijk u kunt gebruiken middenspanning HVICs zoals die uit Harris, bijvoorbeeld HIP408x.zij r 80 volt volledige brug MOSFET driver met een aantal geavanceerde functies.
Ook u kunt gebruiken geïntegreerde swithes beschikbaar uit verschillende fabrikant speciaal IRF, zie www.irf.com

BEST!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back