Is OFDMA voor mobiele communicatie alleen?

M

mazdaspring

Guest
Is ODFMA alleen voor mobiele communicatie?

OFDM voor vaste en draadloze communicatie alleen?

is MIMO-OFDM verschillend van MIMO-OFDMA-systeem?

Ik wil doen promotieonderzoek dat ik kan leren, zowel breedband-communicatie (bijvoorbeeld WiMAX) en mobiele communicatie.(zowel wirless)

welk onderwerp moet ik doen.
(ongeveer mimo, OFDM, OFDMA only)

OFDMA en OFDM zijn niet exclusief voor mobiele of vaste.OFDMA is gedefinieerd in 802.16.2004 naast OFDM voor vaste draadloze, en beide worden nagedacht over (misschien gestandaardiseerde) voor mobiele telefoons.
MIMO een functie toegevoegd aan elke communicatie systeem, zodat de ruimtelijke redundantie gebruikt wordt voor betere prestaties, en het werd toegepast op zowel OFDM en OFDMA.
Als je promotieonderzoek gaan doen, dient u eerst niet veel meer, maar als een punt, MIMO gaat worden iets heel belangrijks in beide systemen, en diverse modulatie / toegang regelingen kan er worden besproken inch

OFDMA is niet alleen voor mobiele communicatie: het is een toegang techniek (geen modulatie) waar substes van subcarriers (verkregen met OFDM modulatie) zijn toegewezen aan individuele gebruikers.

OFDM is niet voor draadloze communicatie alleen: het is zelfs gebruikt in xDSL-systemen (ik heb gewerkt in het verleden!)

MIMO-OFDM en MIMO-OFDMA zijn verschillend in concept: de eerste is een modulatie, de tweede is een meervoudige toegang techniek voor multi-user versie van OFDM.

Ik hoop dat het kan helpen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back