Is het mogelijk om IR te sturen onder het zonlicht milieu?

N

napong

Guest
Is het mogelijk om te sturen IR onder het zonlicht milieu?
Als het mogelijk, hoe ver kan het zijn?
Bedankt voor alle commentaar.

Ik heb het gedaan.Verschillende dingen moeten worden gedaan.De zon zal een continue stroom die heeft geschoten lawaai.

1.Je moet dit een minimum te beperken door het hebben van een IR-filter op de detector.Putting een buis omheen om schaduw uit de zon helpt.Het helpt verder om een lens voor verder verkleinen van de reactie hoek.

2.U heeft dan het gebruik van een hoge frequentie AC-signaal.500 kHz in mijn geval.Hierdoor kan de versterkers ontvangen om een zeer hoge low end cut-off om het schot ruis die een 1 / f type spectrum in dit geval is verwijderen.

3.Je moet het ontwerp van de transmissie-systeem om de 500 kHz signaal voor uw gegevens moduleren.FSK is zeer goed en gebruik een PLL decoder.U kunt continue fase door het hebben van een VCO in de zender of te delen met een hogere frequentie door twee integers en band pass filtering.

Hi napong,

de afstand die u kunt bereiken is afhankelijk van het zendvermogen (een of meer IR-LED's, stroom door de LED's) en de ontvanger gevoeligheid.Vele jaren geleden bouwden we een communicatiesysteem met een vervoerder frequentie van 42kHz, met behulp van twee TX LED's (SFH-type), met een openingshoek van 18 ° en een geïntegreerde IR ontvanger.De maximale afstand is ongeveer 15 meter binnenshuis (geen overmatig zonlicht) en ongeveer 4 meter openlucht met sterke zonlicht.

Dag

winderig wrote:

Ik heb het gedaan.
Verschillende dingen moeten worden gedaan.
De zon zal een continue stroom die heeft geschoten lawaai.1.
Je moet dit een minimum te beperken door het hebben van een IR-filter op de detector.
Putting een buis omheen om schaduw uit de zon helpt.
Het helpt verder om een lens voor verder verkleinen van de reactie hoek.2.
U heeft dan het gebruik van een hoge frequentie AC-signaal.
500 kHz in mijn geval.
Hierdoor kan de versterkers ontvangen om een zeer hoge low end cut-off om het schot ruis die een 1 / f type spectrum in dit geval is verwijderen.3.
Je moet het ontwerp van de transmissie-systeem om de 500 kHz signaal voor uw gegevens moduleren.
FSK is zeer goed en gebruik een PLL decoder.
U kunt continue fase door het hebben van een VCO in de zender of te delen een hogere

frequentie door twee integers en band pass filtering.

hi ...kijk hier: http://ronja.advel.cz/
leuke link abt ir. gegevens van lange adem ...

groeten

annuleren

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back