Is het mogelijk om een audio-bestand met een GSM-modem

C

cartess

Guest
Hi All,

Ik ben bezig met een GSM-project voor mijn derde jaar, en ik ben Clueless waar te beginnen.Gelieve advies mij.De eisen zijn:

Een microcontroller (8051) krijgt een signaal van een deur sensor.Wanneer het signaal wordt ontvangen (dwz deur open), de microcontroller stuurt een commando naar de GSM-modem, en de GSM-modem moet een oproep aan een aantal vooraf gedefinieerde nummer.Als de gebelde partij een antwoord op het verzoek
van de GSM-modem moet afspelen op een stem die zegt dat iets als "deur open".Dus moet er een audio-bestand ergens opgeslagen en afgespeeld-terug wanneer er een oproep wordt beantwoord.

Dus mijn voornaamste probleem is, hoe maak ik gebruik van een GSM-modem of microcontroller om afspelen van een audio-bestand?Waar kan ik dit bestand opslaan en terughalen?Uw advies wordt zeer gewaardeerd.

Gewoonlijk zijn dergelijke eisen worden beschouwd bij het bepalen van het project hardware ...

Algemeen, een aantal GSM-modems kunnen ter ondersteuning van de digitale audio-modi, die het mogelijk maken om het afspelen van digitale audio data, anderen moeten worden geleverd met analoge audio signalen.

Je zou kunnen vinden ook projecten met betrekking tot het afspelen van audio van mindere kwaliteit door microprocessoren.Een generiek 8051 heeft geen specifieke hardware geschikt voor deze taak, zoals PWM uitgangen, ook moet u wellicht een externe geheugen van het apparaat, omdat je misschien niet genoeg geheugen vrij programma voor audio gegevensopslag.

Bedankt voor uw antwoord.Het probleem is nog steeds dat ik niet kan lijken te krijgen van een chip, dat kan opslaan wave bestanden, en als ik te vinden, geen van de GSM-modems die ik kwam tegenover de vele verschillende leveranciers hebben AT-commando's te lezen een audiobestand en deze afspelen.

U kunt een R2R ladder netwerk aangesloten op een 8-bit output poort voor het maken van een goedkope DAC (zie bijlage).Vervolgens kunt u dit station door het sturen van WAV-bestand gegevens.Als u alleen een paar seconden van het geluid dat je zou moeten kunnen opslaan van de gegevens in
het geheugen
van de UP, anders kunt u gebruik maken van een externe flitser of EEPROM.

U kunt waarschijnlijk weg bij het gebruik van een sample frequentie van ongeveer 8KHz.Stel een timer een interrupt genereren op 8KHZ en gebruiken voor het lezen van de volgende byte van de output en op te sturen naar de DAC-poort.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Digitale audio-modi van de recente GSM modules blootstelt een DAI (digitale audio-interface), die kunnen worden geselecteerd in plaats van de analoge audio-ingang.Het maakt gebruik van 8 KS / s 16 bit digitale audio en kunnen bijvoorbeeld rechtstreeks aangedreven door een wav-bestand.Maar ik ben het eens, dat een 8051 niet in staat is te opereren DAI, omdat er geen geschikt synchrone seriële interface.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back