Is het de moeite waard om een upgrade van ISE 7.1i tot ISE 8.2i?

K

kender

Guest
Folks,

Af en toe gebruik ik Xilinx CPLD's in mijn ontwerpen als lijm logica, en ik ben ook geïnteresseerd in het verkennen van de MiroBlaze.Op dit moment gebruik ik een gratis versie van ISE 7.1i.Onlangs heb ik heb ISE 8.2i op een DVD.Is upgraden nu de moeite waard?Is ISE 8.2ia serieuze verbetering ten opzichte van ISE 7.1i?

Bedankt,
Kender

Ik heb niet geprobeerd 8.2i, 8.1i maar vast een paar onaangename FPGA bugs die veroorzaakt mij verdriet met 7.1i.8.1i genereert ook merkbaar sneller FPGA logica dan 7.1i.Ik niet CPLD's gebruiken vaak.I uninstalled 7.1i en niet gemist.

MicroBlaze is voor FPGA, CPLD niet.
MicroBlaze komt met EDK, niet ISE.

Ik zie niet een groot verschil tussen 7.1 en 8.1.Als algemene regel zou ik zeggen om te verblijven met dezelfde versie voor een bepaald ontwerp.Veranderende versie in het midden van een project is riskant, want nieuwe versies soms introduceren nieuwe bugs.Dat beeing gezegd, ik ben met v8.1 SP3 op het moment en het is stabiel.

Een belangrijk kenmerk van v8.x ik denk dat de steun voor negatieve indexen (zoals 8 Downto -3).Dit is nodig ter ondersteuning van de nieuwe vaste punt en floating point-pakketten in de komende VHDL-2006 norm (het is nu al bruikbaar, hoewel niet "officieel").

KadanzToegevoegd na 1 uur 21 minuten:Ik vergat EDK.Er is een vrij grote grafische verbetering tussen v7.1 en EDK EDK v8.x.Als u van plan bent te spelen met MicroBlaze, stel ik 8.x. v

Natuurlijk ja.In mijn laatste project (het was een heel groot bedrijf) ik geconfronteerd met een veel bugs (vooral als je ontwerp omvat een of meer MicroBlaze module) de meeste van hen is nu opgelost in nieuwe versies van ISE.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back