Is er een manier om verilog programma's met behulp van een simulator test?

K

kad_911

Guest
Hi .. Ik heb net begonnen met het leren verilog en het testen van codes in de Altera bord. Omdat ik dont een Altera boord te hebben in huis, is er een manier om verilog programma's met behulp van een simulator test? wat zou de beste software voor dit doel zijn?
altera_de2.jpg

U kunt simuleren uw ontwerp in Altera Quartus behulp van de ingebouwde simulator of ModelSim. Maar dat is vooral bedoeld voor logische simulatie, niet het definitieve ontwerp, die is gekoppeld aan boord. Het enige ding is dat je moet de simulatie testbank dat de ingangen zal simualte om uw Verilog circuit te creëren.

Het enige is dat je zult hebben om de simulatie te testen bank dat de ingangen zal simualte om uw Verilog circuit te creëren.
what do u bedoelt dit? is er een manier om de code te testen zonder het toewijzen van de initiële waarden in het begin? Ik bedoel ... laten we zeggen ik wil een logische poort te maken. wanneer twee schakelaars worden gebruikt als twee ingangen en een LED als de output. Hoe kan ik dit in een simulator? Ik gebruikte veritak, maar denk niet dat het kan-ingangen toewijzen aan iets ... : (Enige hulp met dat pls?

U zult wijst de beginwaarden door testbank, die USEF voor simulatie worden. Wat is Switche hier? een twee-statenoplossing object, elk statre die 1 of 0. Wat is LED, een vermogen ter waarde van 0 of 1 (OFF of ON respectievelijk). De intrdoductory tutorial voor QuartusII moet goed genoeg zijn om je door die. Altera evenals een heleboel andere plaatsen hebben heel goed sutff over.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back