Is er een DDS chip in DIP-pakket?

N

neazoi

Guest
Is er een DDS chip in DIP-pakket? Alle DDS chips die ik heb gevonden kan niet worden gesoldeerd op het lab van een arme man ...

U kunt gebruik maken van DAC's in ur circuit (ze r in DIP) en vervolgens te implementeren DDS op het gebruik van microcontrollers

U kunt DAC's gebruiken in ur circuit (ze r in DIP) en vervolgens te implementeren DDS op het gebruik van microcontrollers
Ja, of zelfs weerstand netwerken om de klus te klaren. Maar je moet een snelle micro vinden, omdat deze pic16fxx types zijn te traag voor het genereren van een goede kwaliteit sinusgolf in hogere frequenties. Voor blokgolf echter, zouden ze snel genoeg ..

Suggesties 1) PIC 18F *** serie met 32 ​​MHz xtal kosten 300 + 2) AVR Mega serie met 20 MHz xtal kosten 100 + 3) AVR kleine series (een interne PLL 64 MHz), maar kan in PWM DAC kostte 50 tot 100

De sinewave uitgang is van veel lagere frequentie maar, want je moet op zijn minst 16 staten voor een volledige sincewave cyclus te schrijven. Maar het is een haalbaar alternatief voor deze kleine, moeilijk te solderen dds chips inderdaad

Ik ben een arme man en ik ben in staat om soldeer AD9851BRSZ. Misschien is het niet juist dat we cant solderen. Het Calles alleen voor vaardigheidsniveaus. je zou kunnen bederven paar dummy chips van TSSOP-pakket voor de praktijk doel. Later kunt u werken met echte chip had ik nooit een speciale werktuigen andere dan een temperatuur gecontroleerde mini-soldeerstation. de meeste keren dat ik met een normale 35Watt net soldeerbout. op het moment van solderen verwijder ik de ijzers uit het stopcontact. het lichaam is elektrisch verbonden met de grond van de printplaat te voorkomen dat statische ik realiseer me dat de problemen in de Europese landen verschillen van de tropische. de statische is misschien wel een van de belangrijkste probleem met lage relatieve luchtvochtigheid.

Als je liever conventionele verzamelcentrum technieken, kunt u gebruik maken van kleine adapter platen met DIL pinnen om SMD-only chips te plaatsen. Alles wat je nodig hebt is een fijne soldeerpunt, soldeer wiek voor de redding, en mogelijk nieuwe bril.

Dit is een beetje weg van onderwerp, maar ik heb gezien een soort pasta die wordt toegevoerd aan de chip leads en vervolgens verwarmd met een warmte kanon of een of andere manier chemisch behandeld om het soldeer te creëren om soldeer de chip, maar ik weet niet hoe dit pasta genoemd. Ik heb een weller temperatuur gecontroleerd mini-station met dunne stift en soldeer, maar de beste producten die ik in staat ben te solderen met de hand zijn het SSOP. de pennen op deze dds chips zijn veel te dicht bij geen overmatige solderen korte ciruits tussen de pennen zorgen voor: (

Sommige van ADI DDS chips zijn SSOP (0,65 mm afstand), nieuwer zijn MSOP of QFN (0,5 mm). Ik ben gewend om te solderen deze apparaten met de hand voor prototyping, en ik weet dat een aantal elektronische bedrijven, waar zelfs kleine series worden gesoldeerd "pin-by-pin" (tot tp 240 pin PQFP FPGA's). Maar voor het solderen volledige boards, geef ik de voorkeur soldeerpasta en een hete plaat (bijvoorbeeld in de keuken). Ook een kleine elektrische "pizza" oven is prima. Een heteluchtpistool is goed voor herwerken, maar houdt een zeker risico van PCB's en onderdelen oververhit raken, en ook wegblazen kleine.

Dat pasta heet soldeerpasta en het wordt gebruikt met een hete lucht station. Je moet multi-lood solderen techniek voor fine pitch SMD's te leren. Het is verrassend eenvoudig en vraagt ​​slechts een paar tips voor uw bestaande ijzer, vooral een gebogen conische punt. Ik gebruik een mes tip voor J leads en een schuine kant (soms hoef) tip voor Gull Wing leidt. Je kunt krijgen door met een kleine schroevendraaier tip in een snuifje. Hier zijn een paar video tutorials om u een idee wat er bij: [url = http://www.youtube.com/watch?v=3NN7UGWYmBY] YouTube - Surface Mount Solderen 101 [/url] [url = www.youtube.com/watch?v=-TGg7AUbUu8] YouTube - Lead-Free SOIC 20 Installatie | BEST Corporation [/url]

hier is nog een link naar FT232RL (SSOP-28) gesoldeerd met de hand. [Url = http://www.youtube.com/watch?v=Bq7fXcAMRcQ] YouTube - Solderen SMD SSOP-28 [/url] Tuurlijk, dat een vaardigheid. Dus stelde ik voor praktijk met DUMMY chips op proto-boards. @ FVM: Leuk om uw voorzichtigheid, dat sommige delen zou waaien door de hete lucht pistool. We kunnen leren vorm die.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back