Is dit ander type PLL?

K

kurtulmehtap

Guest
Stel dat we een zeer stabiel 1 Ghz frequentie bron, zoals een VCXO of CRO hebben, Als we 1. verdelen met behulp van een Fractional N teller (Laten we zeggen dat door 100) 2. Vergelijken / 100 uitgang met de uitgang van 10 Mhz OCXO met een Phase Frequency detektor 3. Gebruik de uitgang van de PFD om de frequentie fout 4 te berekenen. Het kennen van de frequentie fout, verdelen de 1 Ghz frequentie bron door een andere waarde aan de gewenste frequentie te krijgen tussen 0 - 1000Mhz. 5. Regelmatig herhalen stap 4 als de frequentie drifts. Ik denk dat de voorgestelde methode moet ergens worden gebruikt, wordt dit een ander type van een PLL. Kunnen we verwachten dat een betere fase geluid dan een DDS? Bedankt

De FLL beschreven in het document gebruikt weer een VCO net als de PLL.
Ik denk dat je er met een programmeerbare deler in plaats van VCO.

Ik begrijp de term dodn't fractionele divider in verband met een 100:1 deler dat uitgevoerd zou worden als integer divder. Splitsen 1 GHz een willekeurige uitgangsfrequentie (een niet-geheel getal verhouding) zal omvatten sterk jitter. Zo heb ik eigenlijk niet begrijpen hoe de voorstellen methode moet werken?

Ik dodn't de term fractionele divider in verband met een 100:1 deler dat uitgevoerd zou worden als integer divder begrijpen. Splitsen 1 GHz een willekeurige uitgangsfrequentie (een niet-geheel getal verhouding) zal omvatten sterk jitter. Zo heb ik eigenlijk niet begrijpen hoe de voorstellen methode moet werken?
Fractional PLL's hebben fractionele N verdelers. Hebben ze introduceren ook een sterke beweging gemaakt? Ik begrijp dat de voorstellen methode niet kan afstemmen tussen 0-1000 Mhz, maar kan produceren lagere frequenties.

Fractional PLL's altijd het genereren van een aantal jitter. In een gebruikelijke fractioneel ontwerp, de niet-periodieke signaal aanwezig op de PFD en meestal verwijderd in het lusfilter. Sommige ontwerpen zijn gebruik te maken van een digitale PFD met sigma-delta noise shaping om de jitter te verminderen. Met andere woorden, een lage of op zijn minst matige jitter te krijgen van een fractionele frekwentiedeler, heb je een PLL met VCO en loop-filter.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back