is deze batterij back-up met oplaadmogelijkheid ok

N

nikhilele

Guest
De ckt die ik heb laten zien is voor het geven van batterij back-up naar een systeem dat moet continuosly werken, hebben aanvr 9V systeem en ik gebruikte 12 V accu, nu als het licht gaat, is de batterij gekoppeld aan ckt via de diode en wanneer de batterij is in de buurt gevaar niveau van kwijting moet cuttoff zich van de belasting.
en wanneer de AC Power is dan weer de batterij in rekening moet brengen, maar weinig sneller,

100 Ohm weerstand moet worden gewijzigd in 10ohm
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

ja het is goed idee, maar je schrijft:
Quote:

en wanneer de batterij is in de buurt van gevaar niveau van kwijting het zelf had moeten cuttoff van de belasting

2K2 120ohm en transistor is de ckt die cutoff de batterij uit het systeem.

2K2 en 120ohm vormen spanningsdeler die transistor maakt op wanneer de batterij spanning is dan 11 en maakt het uit als deze lager is dan

Ik denk niet dat dit circuit is correct!
Als u verandert juiste PNP transistor met een en swap weerstanden 120 en 2K2 kan gecorrigeerd.
maar het is niet een goed circuit en heeft een aantal problemen.

ur right, I got ur punt, maar hoewel de ckt heeft een probleem voor het maken van in-en uitschakelen transistor heb ik gebruikt om andere dingen in plaats van weerstand, zal een comparator doen die schakelaar aan en uit transistor liever spelen in de buurt van de baising punt.

Ik heb gewijzigde ckt op basis van uw suggesties.detachering en ik ben dat ook.als het is allemaal juist dan anderen kunt het ook gebruiken

Ik denk dat ik laatst med PWR pnp transistor aangesloten verkeerde manier plz omkeren

hi nikhilele
Ik trek een circuit waarvan de output verbreken, wanneer de accuspanning drop-out tot ongeveer 6 volt.

Groeten,
Davood Amerion.

Davood, kan ik mij vergis, zal ik op prijs stellen als je kan wijzen op mijn fouten:
- Beter aan te sluiten R3 naar Battery positieve, dan verzamelaar Q2's.En dan R5 elimineren.
- De batterij wordt voortdurend rekening - dat zal schaden.Dus overladen bescherming moet ook worden getrokken
- Meten van spanning worden gebaseerd op BJT's Juction kon worden goedkope en betrouwbare alleen binnen smalle temperatuurbereik van - je hebt een 1 / 11 divider.worden knooppunt temp variatie kon worden ongeveer 0,4 tot 0,7 in breed temperatuurbereik. vermenigvuldigd met 11 kan geven detectie 4,4 tot 7,7 V bereik.beter te zetten termocompensation.Ja voor kamer constante temperatuur wordt het op OK.Of zet bandgap in Q1 zender en gebruiken minder divider voor de buitengerechtelijke spanning controle.

Met vriendelijke groet

Hi Artem,

Quote:

- Beter aan te sluiten R3 naar Battery positieve, dan verzamelaar Q2's.

En dan R5 elimineren.

Quote:

De accu wordt onder voortdurende betaling - dat zal schaden.

Dus overladen bescherming moet ook worden getrokkenja, maar niet voor alle type batterij, is het een eenvoudige transistor schakeling

nikhilele wrote:Quote:

De accu wordt onder voortdurende betaling - dat zal schaden.

Dus overladen bescherming moet ook worden getrokkenja, maar niet voor alle type batterij, is het een eenvoudige transistor schakeling

Quote:

acculading circuit is de huidige bron raither dan spanning.
Dat betekent dat je gewoon in staat zijn om de huidige controle op de juiste batterij gesloten tot max. als diode worden gebruikt.

In mijn tweede schematische
Ik denk dat ik laatst med pwr pnp transistor aangesloten verkeerde manier plz omkeren

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back