IR-afstandsbediening

F

fokalfokal

Guest
hi everyone.please help me waarom we gebruik van twee IR-zenders (IR LED) in plaats van een ir zender voor een IR-afstandsbediening ontwerp.als je me helpen, zal ik tevreden zijn ....

Weet niet over de specifieke ontwerp dat u verwijzen naar, maar als beide LED's zijn aangesloten op dezelfde signaalbron helpt het stimuleren van het uitgangssignaal.

cyberblak

Eigenlijk is het net alsof trekken gloeilampen: je krijgt meer licht.
Hetzelfde geldt voor de LED's.In de oude tijden, toen de ontvangers minder gevoelig waren, waren er RC's met maximaal 5 LED's.
Meestal staan ze in serie geschakeld, als je een hoog genoeg voltage om ze te rijden, anders elke LED heeft een eigen serie weerstand hebben.

Hoi,
!.IR LED's moeten worden gereden bij hogere huidige als ze gepulseerd.
Meestal Bereik is slecht vanwege de lage stroom.Pulse gedreven IR LED's worden in het bereik van 300mA to.1A, afhankelijk van de puls / modulatie freq.
2.Check out serie weerstand tegen de IR LED.Doe berekenen niet voor DC stroom indien gebruikt in 38kHz circuit.gebruik 6 - 15ohms om Vcc 5V.
3.Als u 2 of meer LED's, controleren of wijzigen rijden transistor transistor (rating min. 2A).
4.Verhoging Vcc te 9v.zoals.

docel.
^ Alles is mogelijk ....
Na het Proove YOU!

als u het stimuleren van de signaalsterkte proberen met behulp van hoge frequentie opamps voor de zender kant.Het werkt goed.Maar als u wilt bedienen meer dan een apparaat moet beter doen met software.

hallo mijn vriend, ik ben bezig met dit project en hebben bijna geslaagd bij de ontcijfering van een Sony Protocol I stuurt u informatie wanneer ik voltooien

Hier is over sony afstandsbediening decodering
http://booksbybibin.14.forumer.com/viewtopic.php?t=17

Bibin John
www.bibinjohn.tk

Het andere aspect is stralingshoek.Als u gebruik maken van twee, en draai elk uit centrum een aantal van de afstandsbediening IR zal veel beter zichtbaar in een groothoek.Dingen kosten geld, en de economie speelt een grote rol in grote hoeveelheid zakelijke beslissingen.Als twee nauwe-hoek-LED's geven dezelfde bundel macht, maar voor de helft van de totale kosten van een High Power LED, dan kan het zinvol zijn als je de prijs te bouwen met de extra-LED gaat niet opwegen tegen het.

Dit was veel meer gemeen met lager stroomverbruik IR LED's van de jaren 80 en begin 90's.Ik heb niet gezien veel van deze sinds het midden-90, toen het moderne type high power LED's begon steeds redelijk geprijsd ..

Meer is altijd beter maar behalve voor stroomverbruik.Wanneer u wilt een goede solide en betrouwbare verbinding, 2 of 3 of 4 is logisch, ze zijn erg goedkoop versus een enkel punt niet met 1 LED gaat slecht.

Alan

Beste, folkalfolkal insted van een emiter twee het beste werkt dus sommige professinals gebruik it.twice: D

IR LED hebben uitstoten hoek, twee leidde ook kunnen verhogen uitstoten hoek.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back