IP3 queation

G

Ghost Tweaker

Guest
Hallo iedereen,

een kleine vraag over het systeem te krijgen planning: in een draadloze ontvanger, ik zou idealiter alle winst in de eerste fase voor het beste geluid figuur, maar ook alle de winst in de laatste fase voor de beste lineariteit, ben ik gelijk?

Bedankt voor uw hulp

Ghost Tweaker wrote:

Hallo iedereen,een kleine vraag over het systeem te krijgen planning: in een draadloze ontvanger, ik zou idealiter alle winst in de eerste fase voor het beste geluid afbeelding, maar ook alle de winst in de laatste fase voor de beste lineariteit, ben ik gelijk?Bedankt voor uw hulp

Ja, maar in de IIP3 formule, is de winst van de laatste etappe niet verschijnen, wat betekent dat zij niet degraderen een van IIP3 het podium op.-> Idealiter zouden alle de winst zou worden "geplaatst" in de laatste fase.Am I wrong?

Ja, de laatste fase geen invloed op de winst over alle Input IP3, en ook niet zou de totale ruisgetal beïnvloeden.
De winst distributie van elke fase is belangrijk om niet verzadigen volgende fasen.Bijvoorbeeld te veel winst op de LNA, op hoge input niveaus kunnen verzadigen de eerste mixer.

Bedankt vfone dit was helpful.Ik heb nog een laatste vraag: is de waarde IIP3 vond de IIP3 van de eerste component van de ontvanger of dat van het volledige systeem?

Bedankt voor uw hulp

Tweaker, De flirt fase IIP3 is niet in het systeem IIP3.System IIP3 wordt bepaald door elke IIP3 van elke fase en de winst toewijzing.Normaal gesproken, in een ontvanger de IIP3 van de mixer is zeer belangrijk!

Bolin, Ik begrijp dat ze niet hetzelfde zijn, maar welke moet ik gebruiken in dit geval?Moet ik van mening IIP3 elke fase's afzonderlijk met de signalen aanwezig zijn bij de ingang of kan simpelweg IIP3 van de ontvanger te onderzoeken met de signalen aanwezig zijn bij de ingang van de ontvanger en niet de zorg over wat er gebeurt binnen?

Thanx for your help

hoi,

Ik denk dat iip3 is enigszins als parallelle weerstanden:) het minimum domineert, de mixer is meestal het meest belangrijk, omdat het doesnt een zeer hoge lineariteit hebben en er is veel LNA krijgen voordat het .. maar om wat voor reden als input mixer IIP3 genoemd (dwz gedeeld door de winst van LNA) is nog groter dan dat LNA iip3, dan is de laatste zal domineren, dus ik denk dat alle fasen even belangrijk zijn, met uitzondering van de baseband te krijgen fasen, omdat je een filter (RC) kunt invoegen na de mixer tot een hogere orde crush termen die kan iip3 effecten in de volgende fasen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back