inzake antenne winst-dringend antwoord

K

kbmanick

Guest
Dear all,

Een PIFA antenne werkt op 2,2 tot 2,7 GHz-band met omni directionele patroon.maar de gemeten winst van de antenne-7dBi.

1.zullen zij moeten geschikt zijn voor alle nuttige toepassing?Ik heb er een bedrijf producten met een negatieve winst.Ik ben niet in staat om te begrijpen van de fysieke betekenis.

Als iemand van jullie in staat is om me de feedback over mijn antenne zal nuttig zijn voor mij te corrigeren is.

met dank op voorhand,

KBMani.

Eventueel
Je zou moeten doen, een link budgetanalyse voor een specifiek voorbeeld en omvatten Tx macht Tx gewin, Rx winnen, ontvanger gevoeligheid, lawaai figuur en vrije ruimte pad verlies.
Als de Tx macht en antenne winsten toereikend zijn ter ondersteuning van uw Rx gevoeligheid, NF eisen over uw vereiste afstand (FSPL) op uw specifieke frequentie dan zal het de link ........ alle in eenvoudige bewoordingen natuurlijk.

Theoretisch de maximale gemiddelde winst van PIFA niet groter is dan 0dBd maar ik heb gezien mobiele radio's op de markt met antenne krijgen rond-8dBd.
Ze werken slecht, maar het netwerk niet afwijzen omdat andere RF-prestaties te compenseren voor deze (RX gevoeligheid en TX uitgangsvermogen).

dus je bedoelt dat deze antenne winst is voldoende voor mobiele applications.right?met dank,

kbmani

Antennewinst afhankelijk van het systeem begroting en soms afhankelijk van de aard van het netwerk.
-7dBi lijkt te laag voor een mobiele applicatie, het onderhouden van een goede link verbinding.

Een omnidirectionele antenne zou normaal gesproken worden verwacht dat zij ongeveer 0 dBi van de winst voor geëvenaard polarisatie.Er zijn veel soorten mogelijk en een PIFA is.

Als we gaan uit van een uniform model (4 pi streadians) de directiviteitsfunctie zou 0 dB.Meest Omni antennes zweven rond deze waarde.

De waarde die u -7 dBi citeren duidt op een lage efficiëntie en is waarschijnlijk iets mis kan gaan in de antenne.Ziet u een goede (lage) reflectie coëfficiënt en kan misleiden in de waan dat de antenne is goed presteren.Een groot verlies ergens in de feed meestal te zien als een goede match, maar met een lage winst die is waarschijnlijk het geval.

U vragen of de PIFA nog zou kunnen werken en het antwoord is' ja 'met extra vermogen of een gevoelige ontvanger.

Deze soorten krijgen waarden zijn ook meestal gezien met elektrisch kleine antennes en kan een gevolg van proberen te krimpen de antenne.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back