Invloed van de grond op de resonantie van patch-antenne

S

snkhan

Guest
Hallo

Ik heb een eenvoudige gesimuleerde plein patch antenne.Parametrische slaap van de grond grootte toont verlaging van de resonantiefrequentie.

Wat is de reden voor de verschijnselen

Bedankt

De meeste van de huidige theorieën nemen aan dat de voorgestelde microstrip antenne heeft een oneindige vlakke grond, dan zal resoneren op de lengte van λ / 4.Dat is de reden waarom resizing massaplaat grootte op een bepaalde waarde zorgt ervoor dat de verandering van resoneerde frequentie, denk ik.

hi snkhan

een reden kan zijn de verandering in de effectieve lengte van de patch-antenne als je paramatrically de grootte van het grondvlak verandering

kan je vertellen of de resonantiefrequentie toe-of afneemt met de toename van de lengte van de vlakke grond, maat?groeten

De resonantiefrequentie afneemt met de toename van de grond grootte

goed op basis van dit kan ik concluderen dat als u meer massaplaat de grootte van de effectieve lengte toeneemt en dus resonantiefrequentie daalt

Ik hoop dat dit verduidelijkt uw vraag

"De resonantiefrequentie afneemt met de toename van de grond grootte
"
Ja, het is precies hetzelfde effect dat ik had maatregel voor laboratorium, maar met een λ / 4 2.4GHz verticale antenne.
In dit geval fungeert de GND vlak bekend als de huidige spiegel, denk ik dat maak het bord gaat stationaire golven in het vliegtuig, een geen perfecte spiegel en dit van invloed is op antenne.

snkhan wrote:

De resonantiefrequentie afneemt met de toename van de grond grootte

Ja.
Ik denk liever in gedistribueerde elementen (indien mogelijk) of in termen van golven voor deze gevallen, omdat de gedistribueerde elementen hebben een bijna-periodieke respons met de frequentie.

Maar Het is waar dat 'capaciteit te verhogen' kan worden als een kwalitatieve voorbeeld, en kunnen goede aanpak in sommige gevallen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back