interfacing SCSI HDD met microcontroller

H

Hanif

Guest
hallo,

Ik ben geïnteresseerd in de interface een SCSI harde schijf met een micro-controller (8051, cygnal) om te komen tot een zelfstandige datalogger.annuleerteken ieder men steun mij in deze kwestie.

groeten

Gebruik van een SD-kaart, eenvoudige SPI interface.

dank u voor uw hulp, het lijkt een goede alternatieve oplossing, maar de taak die zijn toegewezen aan mij is specifiek voor directe koppeling van SCSI-apparaten met micro controller (PIC, ATMEL, signaal, enz.) met de hand SCSI host adapter / controller (overbrugging tussen SCSI-apparaat en de pc).wacht op antwoord.

Groeten

Wat ik begrijp, moet je om te werken aan twee delen hier.De eerste is de fysieke interface zelf en vervolgens emuleren de SCSI HBA in de software.

Al is het een behoorlijk moeilijke opgave, het
is niet onmogelijk.Echter, gezien de complexiteit van de problematiek, Ik wil ook wijzen op emuleren een SCSI-interface in de software, terwijl het werken aan een tros van SD kaarten onder de kap.Met andere woorden, een SCSI-commando dat aankomt,
in plaats van werken op de SCSI spul,
te vertalen naar de SD-kaart operaties.
Na een heleboel van SD-kaarten, zeg 8 kaarten, elk opslaan van een bit van een byte parallel, zeker verbetert uw prestaties.

Echter, de gehele oplossing werkt alleen als uw input is SCSI commando en je kan omgaan met de onderliggende stuff.Als je een heleboel van SCSI-randapparatuur te worden gesproken, ik denk dat je moet nemen op de harde manier.Proberen te verwijzen naar een aantal boeken over SCSI-interfaces, eerst op de fysieke laag en vervolgens de SCSI-commando's, in dat geval.

Ik heb vinden IDE HDD interfacing met 8051 alsmede PIC.dus ik dacht dat interfacing met SCSI is gewoon aansluiten van de SCSI-connector met MCU havens, schriftelijk PC SCSI-stuurprogramma in MCU.de MCU stuur dan ontvangt SCSI-commando's naar de HDD.als enige een juiste en help me in deze kwestie zal ik het op prijs stellen.Groeten

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back