Interfacing Robot naar PC

S

saabiaan

Guest
hooi mensen ima newbie in interfacing ... plz help me ...... ik wil weten hoe kan ik een bewegende robot interface naar een PC.Robot tijdens het verplaatsen passeert (stuur) de coördinaten op de PC bij elke punt van de beweging ..... Waiting 4 reacties ....... Thanx op voorhand

het hangt af hoeveel van controleerbaarheid u wilt implementeren op de robot als voor de link die u kunt gebruiken 1) radioverbinding (mogelijk lange afstand / mede afhankelijk van de stroombron in de robot), 2) ultrasone link (short range) & 3 ) infraroodstralen (line of sight + korte afstand) voor echt hifi toepassingen je kunt een GSM-modem te gebruiken;)

eerst beslissen welke verbinding draadloos bedraad als draadloos te gaan voor de seriële poort als bedraad te gaan voor seriële, USB-of parallelle poort Bibin John www.bibinjohn.tk

Ik neem aan dat door PC robot je bedoelt het is een robot ontworpen om te worden gekoppeld aan een PC. In dat geval, lees de handleiding. Ik heb het gevoel dat het een consument kwaliteit product, in welk geval het waarschijnlijk heeft een eenvoudige seriële interface waarover een geformatteerde stuurt commando's. Maar ik heb geen idee wat die opdracht zou zijn of welke vorm ze zou nemen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back