Interfacing LCD-scherm met PLC

P

pakiboy

Guest
Ik wil naar mini-interface LCD (16 X 2 Hitachi) met PLC (met name Siemens S7-200 CPU 314 IFM) & wil teller waarden weer te geven.

Ik wil vragen, op welke poort LCD suppoed dat wil zeggen op Digial I / O-of RS232-interface?

wat voor soort instellingen / programmeren, te eisen dat de waarden op het LCD-scherm?

Ik zou zeer bedanken nuttig wanneer ieder 1 mij te helpen op dit gebied en zou het waarderen als aanvullende informaion te geven aan mij als im beginner op dit gebied.

Het is mogelijk om verbinding te maken met de CPU LCD die 6 transistor (4 datalijnen en 2 controle-lijnen) de uitgang van de lijn met spanningsdeler voor 5 volt op het LCD-zijde.Voor LCD controlepaneel kunt u de datasheet van het LCD-familie van de producent.Er wordt uitgelegd hoe stak de gegevens over de lijnen, schakelen de 2 controle-lijnen, timings etc. Let op de initialisatie routine na het opstarten van het LCD-scherm.Het is belangrijk om correct te doen.
Voor het schrijven van PLC functieblokken, waar u de uitvoering van de controle van de LCD, beveel ik aan STL koos, maar als u slechts een beginner opleiding, zal niet heel triviale taak.Een van de voornaamste probleem zal zijn om de juiste timing te houden op het LCD-lijnen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back