Interface 89C51 met seriële poort

N

ngocky

Guest
Hallo iedereen. Ik ben een nieuwe persoon in het forum, mijn Engels niet good.I hebben een project "Controle apparaat in huis via de PC", en de programmering met VB6. iemand nog schema circuit-interface met 89C51 seriële poort, stuur naar mij, heel erg bedankt mijn email is: ngocky@qtsc.com.vn dank en wat betreft

Aan te sluiten 8051-derivaat met een pc computer via seriële poort van je hoeft niet veel .. Elke TTL/CMOS-to-RS-232-interface IC zal doen .. Probeer configuratie hieronder .. Groet, IanP

Makkelijkste oplossing ooit. Gebruik MAX232 van www.maxim-ic.com , download de datasheet van h / w-verbinding. Gebruik Timer0 of Timer1 als een baudrate generator (U kunt hier een goede 8051 baudrate calculator www.8051.com ) en begin te praten om je uC serieel. Hoop dat het helpt.

HI IanP! ik kan niet je bestand opent u send.Please het opnieuw aan mij of laat mij de webpagina, zodat ik kan downloaden, heel erg bedankt

Hi Sujith! Ik probeerde het openen van uw schema, maar ik vond het moeilijk om te openen. Kunt u nog eenvoudiger Sichem ..... Bedankt / cloud

hi .. de een word document frend .. gewoon openen iv geplakte het object daar. dit is de schakeling die wij gebruiken al jaren .. en we hav succesvolle seriële communicatie. groeten. Sujith

hey ngocky als ur uiteindelijke doel is om apparaten te bedienen via d pc dan d microcontroller is niet nodig ........ het wud worden veel eenvoudiger als u gebruikt net d parallelle poort geprogrammeerd door middel van vb of c

Seriële communicatie tussen PC en microcontroller (8051) alleen DB-9 connector ... Kunnen we USB-poort gebruiken voor seriële Coummication?? Plzzz Vertel me
url]

[Size = 2] [quote = casamiro] seriële communicatie tussen PC en microcontroller (8051) alleen DB-9 connector ... Kunnen we USB-poort gebruiken voor seriële Coummication?? Plzzz Vertel me eens [/quote] [/size] [size = 3] Je moet USB te gebruiken om RS232 converter chips (bv: FT232 chip) te worden aangesloten op de microcontroller of een die een chip hebben op de usb-poort [/size] gebruiken

U kunt gebruik maken van USB, maar aangezien dit een boodschap is gebaseerd protocol, het kan heel langzaam zijn. Met behulp van een echte RS232-poort op uw PC is beter, als uw pc nog een. Het omzetten van de RS232 signaal niveaus naar TTL, de beste chip te gebruiken is een ICL3221. Dit is betaalbaar en werkt met een voedingsspanning tussen de 3 en 5 V. U kunt uw eigen of koop een kant en klare een hier http://www.tildesign.nl/rs232_ttl_converter-2010107101P2N . Deze pagina bevat ook een volledige schema en de datasheet van de ICL3221.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back