instabiele werking van de volledige brug DC / DC converter

D

darla1

Guest
Beste allemaal

gelieve mijn spec en probleem en stel me waar ik verkeerd ...

1.ingangsspanning 120VDC
2.uitgangsspanning 15 VDC
3.uitgangsstroom 30A
4.toplogy FULL BRIDGE DC / DC converter
5.switchng frequentie 100kHz
6.controletype piekstroom modus controle met behulp van UCC28083 ti IC

hier gebruik ik TL431 voor feedback met behulp van compenstion ......

PROBLEEM ..

Ik heb het getest MIJN circuit met weerstandsbelasting Aanvankelijk werd instabiel maar na VERANDEREND COMPENSATIES werd stabiel.

NA DIT VERBAND Ik DC / AC INVERTER TO MY DC / DC CONVERRTER, NU DEZE OPNIEUW onstabiele dwz de pulsen die uit PWM IC is trillende in DC / DC sectie en transformator golf te .... dan ben ik veranderd compensatie en 90% van onstabiele gegaan, maar nog steeds 10% is kan er iemand mij vertellen hoe u 10% instabiel.

bedankt

Zoals gewoonlijk voor het verkrijgen van betere hulp na het circuit schematische en component waarde dan kunnen we gaan diep in de problemen.

Dag
Powermos

Hi all

gelieve mijn schema en kan iemand vertellen

Wat gebeurt er wanneer DC / AC omvormer aangesloten op DC / DC-circuit dwz de schakelfrequentie van DC / DC is 100kHz en DC / AC vervoerder 20kHz en werkzaam is 50Hz.

Darla

De jitter u kijkt kan worden zichtbaar als gevolg van
1.De rimpelspanning genomen door uw bericht dc-dc creëert een spanning rimpel op de uitgang van 1e DC-DC omdat die uw 1e dc-dc doet blijft correctie te handhaven uitgangsspanning op regelgeving.
2.Uw uitgang inductor waarde hoger kijkt naar me, kijk dan op de berekeningen opnieuw (als u actief zijn in volle brug dode band is zeer minder) dit zal u helpen bij het vergroten van uw lus reactie.
3.Probeer er een bericht LC-filter (aan de ingang van de post DC-DC converter,
onder c), moeten grote elektrolytische zoals 330uF te 220uF.Toegevoegd na 22 minuten:Lees POST DC naar DC post DC AC in mijn vorige antwoord

daer rvionics

bedankt voor uw antwoord ...

gelieve te noteren dat mijn o / p inductor is 45uH alleen door mistakey was er in schema's.zie mijn golfvormen ook ..... L is 470UF

bedankt

Darla
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

De golfvorm tekst niet vertellen over eventuele verschillen in werking tussen de twee metingen.

Beste FVM

kunt u de groene kleur golfvorm is buigingskrachten
fig. 2 en het is direct in figuur 1 is dit veranderende tijden ..........

Darla

Hoi,
Is de veranderende helling alleen vanwege resterende 50/60 Hz ribbeling dat kabbelend via het spoor bij lage frequentie van de rimpel omvang groter zal zijn wanneer de unit heeft een hogere productie belasting?Dit zou de herhaling pols helling verandering die u noemt.Het lijkt niet op de klassieke lus instabiliteit naar me, dit meestal manifesteert zich als zeer grillige voltage pieken in de golfvormen en een zeer onstabiele terugkoppeling lus spanning.(Bent u het ermee eens FVM?)
Als dit het gevolg is van gestegen inpuit ribbeling dan simpelweg verhogen van de waarde van het lichtnet ingang smoothing condensator kan helpen.

Groeten,
Bob.

Citaat:

kunt u de groene kleur golfvorm is buigingskrachten fig. 2 en het is direct in figuur 1 is dit veranderende tijden

Ik ben het eens met FVM dat je moet doen circuit analyse met de tijd afhangen.En dat uit bovenstaande foto zijn er enkele verzadigde passieve elementen die niet-ideale sinusoid en de rimpel.

Dank u verymu heer Bob en FVM, phongphanp

Citaat:

Ja dat is duidelijk, maar beide golfvorm diagrammen hebben dezelfde tekst, dus ik vroeg naar de verschillen in operationele omstandigheden die ertoe kunnen leiden dat de verschillende golfvormen ...

De trilling optreedt als de belangrijkste inductantie is free-wheeling en de transformator spanning wordt voornamelijk bepaald door de lading.Het kan niet worden beïnvloed door de primaire schakelen tijdens dit interval.

Ik denk dat, het
is eigenlijk de normale werking.In algemene zin, je hebt een gemoduleerde belasting bij het bedienen van een DC / AC omvormer.Afhankelijk van de capaciteit en de locatie van de opslag van energie elementen in uw ontwerp, de belasting modulatie is voortplanten gedeeltelijk of volledig naar de DC input.

Natuurlijk, de belasting modulatie veroorzaakt een controller reactie.De controller parameters moeten worden aangepast om te komen tot een verordening met voldoende geschikte dempend.

dank u zeer voor FVM ur antwoord.

Citaat:

Ik denk dat, het is eigenlijk de normale werking.
In algemene zin, je hebt een gemoduleerde belasting bij het bedienen van een DC / AC omvormer.
Afhankelijk van de capaciteit en de locatie van de opslag van energie elementen in uw ontwerp, de belasting modulatie is voortplanten gedeeltelijk of volledig naar de DC-ingang

Dempend in mijn ogen betekent het vermijden van overschrijdingen, maar niet geheel wegnemen van de modulatie van de DC / DC converter pulsewidth.Natuurlijk kunt u de controller krijgen respectievelijk opereren de DC / DC fase met constante PWM.Ik denk, dat de besproken golfvorm variatie is nog steeds aanwezig,
want het
is in feite veroorzaakt door de belasting in plaats van PWM variatie.

Als een probleem, zonder voldoende opslag van energie op de DC-bus niveau, te DC / DC converter moet in staat zijn de piek vermogen verbruikt door de DC / AC stadium.

Beste FVM

Citaat:

Ik denk, dat de besproken golfvorm variatie is nog steeds aanwezig, want het is in feite veroorzaakt door de belasting in plaats van PWM variatie.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back