Inputing een waarde om de micro-controller

R

royvincent

Guest
Ik heb mijn micro-controller om een binaire waarde van buiten te lezen via een poort. Denk eraan dat deze lezing niet gebeuren iedere keer dat de micro-controller voert haar programma, laten we zeggen een beveiligingscode veranderen, die niet de hele tijd gebeuren. De waarde moet behouden in de micro-controller, zelfs na fabrieksinstellingen in de micro-controller of zelfs na het uitschakelen. Plz suggereren sommige methoden ... (Met enkele uitgebreide uitleg) Ik maak gebruik van code visie AVR en ATmega8. BEDANKT.

te behouden van de waarde, zelfs na het uitschakelen, gebruik van een batterij back-ram of een EEPROM-geheugen voor het opslaan van de beveiligingscode. srizbf 6thmay2010

Hoi, Voor het behoud van de waarde, zou het gebruik van de EEPROM-geheugen zijn uw beste weddenschap als ATmega8 wordt ingepakt met 512 bytes EEPROM, maar herinner je je nog kunt alleen wissen / schrijven 100.000 keer. Hoop dat dit helpt. Tahmid.

Kan EEPROM geschreven worden tijdens runtime en elke keer aangepast nieuwe waarde wordt geregistreerd?

Ja het kan, maar pas op voor overschrijven, dat wil zeggen, het oversteken van de 100.000 keer. Als er een nieuwe waarde wordt geschreven elke 100ms, elke seconde je herschrijven 10 keer. Dus, steekt u de limiet binnen 2,8 uur. Dus wees voorzichtig bij het schrijven. Hoop dat dit helpt. Tahmid.

een andere optie is om te slaan in ram. zin is de dreigende stroomuitval ('powerfail' signaal equivalent) en op te slaan in de EEPROM. waardoor je niet oversteken maxm te beperken. srizbf 7thmay2010

Schrijven naar EEPROM echt werkte ... Bedankt iedereen: D: D: D

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back