Input FET versterker

K

kamaz187

Guest
Hi All,

Mijn aanvraag betreft het omzetten van HV AC in laagvoltage gelijkstroom die vervolgens wordt ingebracht in een ADC.

Ik heb een prototype met een Analog Devices AD820 Op-Amp en de schakeling is verwerking van het signaal goed op kamertemperatuur.Maar als de kruising temperatuur stijgt tot boven ~ 55Deg C het uitgangssignaal amplitude begint te snel afnemen bij een eventuele verdere temperatuurstijging.Ik denk dat deze relatie exponentieel is.

Ik heb zowel de bijgevoegde schema's en de omvang input-output-scherm.

Heeft iemand nog geen idee waarom het zou gebeuren en ook hoe dit probleem te overwinnen als ik nodig voor de winst te variëren met een maximum van 1% -2% over de temperatuur van 20-100 degC?(Alle weerstanden gebruikt, zijn 0,1% tolerantie en - 15PPM/DegC temperatuur variatie)

Dank u voor uw hulp!
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

meeste chips worden beoordeeld dan-40-80C dus 55C mag geen probleem.

uw probleem is waarschijnlijk ergens anders: hoe heb je meten een IC's "knooppunt temperatuur"?

Ook de meeste ADCS de neiging om zeer hoge ingangsimpedantie hebben zodat je misschien geen behoefte de opamp.

Dit IC wordt begroot op 85C.Dat is waarom ik denk ook dat er een probleem met mijn circuit / op-amp spec.

De temperatuur wordt gemeten door een temperatuur IC met I2C-interface terug te gaan naar dezelfde PIC.De temp IC en de op-amp zijn ongeveer 15cm afstand van elkaar, maar alle apparatuur is in dezelfde warmte kamer met regelbare omgevingstemperatuur.De werkelijke temperatuur van de op-amp kan hoger zijn dan 55C wanneer het probleem wordt gestart, maar het kan niet hoger zijn dan 75C aangezien dit de ambient temp in de kamer.

De ADC datasheet zegt dat de ingang impedantie moet kleiner zijn dan voor de omzetting 2.5K nauwkeurigheid te worden binnen de spec van -0.5LSB.Ik zal moeten op een versterker te gebruiken omdat ik het signaal moet worden fase verschoven.Dit is waarom ik deze versterker in een omkeren configuratie.

Zou dit probleem gebeuren, want van input bias stroom, spanning offset drift en / of open lus winnen variatie?Welke parameters zou het meest kritisch in de datasheet?

Ik zou niet zeggen dat dit uw probleem met de temperatuur, maar ik wil erop wijzen dat de ingangsimpedantie van het circuit is rond 13.4K.Ik weet zeker dat dit is veel kleiner dan de ADC's die vereisen een veel kleinere uitgangsimpedantie van de bron dan alleen het aansluiten rechtstreeks op de ADC.

Wat is het voordeel van de 15K weerstand.Anders dan het instellen van uw ingangsimpedantie, ben ik niet zien van de waarde.Je kon gewoon verwijderen van de 15K weerstand en het zal niet van invloed op het circuit operatie (denk ik).

Hallo Kamaz,

Het verbaast me dat u zegt dat de op-amp temperatuur niet kan gaan boven de testkamer temperatuur.Als ik het goed begrepen heb, is het bijna hetzelfde te zeggen dat je lichaam moet de temperatuur van minder dan 24 Celsius, omdat je in een kamer met airconditioning bij die temperatuur.

Groeten!

Het spijt me.Natuurlijk kan, maar waarom zou het?Het is niet te trekken stroom van de input en het rijdt een ADC ...Ik zou niet verwachten dat het zelf-warmte, tenzij ik iets heb gemist ...

Denkt u dat het zou kunnen gaan door een zelf-verwarming proces???

Bedankt voor uw hulp.

Welke operatie toont de genoemde temperatuur wegvallen van het signaal?De afgekapt (respectievelijk "gecorrigeerd") golfvorm of een klein signaal frequentie response meten?

Als het de eerste, hoe de golfvorm bij hoge temperatuur eruit ziet?

Als het de tweede, wat is de vertekening punt en signaal amplitude in de meting te krijgen?

Wat is de "diode"-type?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back