INL & DNL simulatie met behulp van Spectre Cadence

P

pnanda65675

Guest
Ik heb dit 10-bits ADC pijpleiding die werkt op 6.75Mhz, ik wil INL & DNL factor test voor mijn ADC, wist ik dat het zou moeten zijn gedaan met behulp van analyses van voorbijgaande aard ... welk type van input i moet geven, heb ik differentiële input-naar-ADC.En hoe lang u moet run & hoeveel uur duurt het???

U kunt een langzame helling-ingang (indien verschil als in uw geval dat u van toepassing Vin van hoog niveau te laag niveau, terwijl het tegenovergestelde Vin-) en een voorbijgaande analyse uitvoeren.Ook de ADC digitale uitgangen moet rijden een ideale 10-bits DAC.De tijd voor de oprit moet een dergelijke waarde dat alle codes in de output van de DAC verschijnen.Ik denk dat voor een 10-bits ADC moet gelijk zijn aan 1024 * Tclk.
Op deze manier krijg je in de output van de DAC, de input oprit gekwantiseerde in stappen.Het is gemakkelijk vervolgens, door het vergelijken van de input oprit naar de uitgang van de stappen om de INL en DNL berekenen (de procedure is geschreven in vele handboeken).

Hoop voor je geholpen

moisiad, heb je hier nog?
En anderen, wie kan mij vertellen hoe de input oprit vergelijkbaar met de uitgang stappen om de INL en DNL berekenen? De procedure is geschreven in welke schoolboeken?Want ik heb gedaan de simulatie als wat je gezegd, maar ik weet niet hoe ik nu doen?
Wie kan mij vertellen voor details te berekenen?

Hoi
Als u Cadence dan hebben ze Ideaal 8 het ADC en DAC en INL en DNL meetcircuit geschreven in verilogA.Gewoon de parameters aan uw eisen en gebruik de meetcircuit op de uitgang van de ADC.
BR
Vabzter

Vabzter, wat je zegt ik weet.
wat ik wil weten is hoe de DAC uit, meten krijgen DNL en INL?

Laat me je een compatibele Hspice simulatie methode voor uw referentie.U mag negeren als niet nuttig en zien of er inzichten uit Cadence Spectre.

Voorbijgaande input van PWL of input aa traag sinus met zeggen 1kHz.
De digitale uitgang is input voor een ideaal DAC gemodelleerd door Hspice en vergrendeld de analoge gegevens in een bestand gebruikt. Maatregel verklaring bij elke conversie einde.

Importeer het bestand in Excel en doen de berekening voor het meten DNL / INL.Neem contact op met analoog apparaat website en er zijn application notes zien hoe de resultaten gebruiken om DNL / INL berekenen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back