Ingevoerde balun. S3p bestand met Magnetron Office Help

R

rkwong

Guest
Hallo,

Ik downloadde verschillende S-parameter. S3p bestanden van 50 tot 200 ohm baluns voor 2.4Ghz werking van verschillende leveranciers (dwz TDK, Anaren, Johanson) en wil gewoon om te verifiëren dat ik 200 ohm op de differentiële evenwichtige havens.Op zoek binnen de S-parameter bestanden, ze poort 1 te definiëren als de onevenwichtige haven en de havens 2 en 3 als de evenwichtige havens.Dus als ik het importeren, Magnetron Office creëert een 3-poort apparaat.Dus in Microwave Office, Ik heb net een eenvoudige schematische circuit te creëren waar ik een geaarde 50 ohm weerstand naar poort 1, en de bijgevoegde Magnetron Bureau Port elementen met Z = 100 Ohm aan elk van de evenwichtige havens van de balun.(bijvoorbeeld gebruik ik poorten 6 en 7).Ik maak vervolgens een Smith chart meting en meten Port Parameter Z66 en Z77 respectievelijk en definieer een frequentie van 2,4 GHz.Ik ben echter loopt in de problemen.Het probleem is dat als ik de resultaten te vergelijken van verschillende leveranciers vermoedelijk reclame voor de 50 tot 200ohm@2.4Ghz dezelfde specs, krijg ik resultaten die zijn over de hele Smith Chart en zijn zelfs niet dicht bij elkaar.Dit betekent ook dat ik niet de 100 ohm impedantie naar verwachting in elke haven krijgen (uitgaande van een virtuele grond in tussen, omdat de veronderstelling magnetron kantoor havens metingen zijn met betrekking tot grond, dus de combinatie van de twee moet opleveren 200 ohm).In feite, krijg ik een complex resultaat voor de impedantie, maar de imaginaire delen zijn niet 180 graden uit fase zoals verwacht, maar eerder uit door misschien 20 tot 30 graden.Kan iemand adviseren of dit de juiste manier om de ingevoerde balun element test of een alternatief in Microwave Office stellen?

Bedankt,
rkwong

controleren of de referentie-impedantie van de "toetssteen" bestanden zijn allemaal 50.indien niet handmatig veranderen.veel instellen op 1 ohm.
Ik twijfel er niets anders!

Dit is een gemeenschappelijk probleem, ik heb het een keer en geleerd.

.

De output-poorten 2 en 3 zijn evenwichtig te zijn, daarom poorten 2 en 3 moeten gelijktijdig worden bestuurd met gelijke grootte en tegengestelde fase.U moet gebruik maken van een multi-mode converter (of een transformator) tussen de balun en je bent meting poort.

Hoi,

Bedankt voor de antwoorden.Voor Oost's suggestie, heb ik de. S3p bestanden en het is met behulp van 50 ohm, aangezien de anaren en TDK bestanden hebben allebei de vermelding:
# MHZ S MA R 50
Ik denk dat vertaalt zich in lezingen zijn voor de waarden MHz frequentie, s parameters metingen zijn opgenomen in omvang hoek-formaat, met behulp van 50 ohm referentie.

Voor het antwoord madengr's: Ik herinner u het posten van een antwoord op een andere balun vraag waar je ook een foto met de transformator in.Ik zal proberen het uit en zien.Maar kunt u mij vertellen of mijn meting poorten aan de zijkant evenwichtige correctily worden vastgesteld?(Z = 100 wil zeggen voor elke poort op de evenwichtige kant voor de 50 tot 200 balun conversie geval) Of moet ik gebruik gewoon standaard 50 ohm, onafhankelijk van de transformatie verhouding (dwz als u 50 tot 100 later)

Bedankt,
rkwong

Ik denk dat 50 ohm bij de input en 100 op de output is OK.Als de ingang weer verlies slecht is, dat geeft aan dat de balun is niet correct beëindigd.Ik weet niet welke waarde wordt gebruikt om de MMCONV element in MWO beëindigen, het is een 100 ohm of 200 ohm.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back