Ingangsimpedantie

M

Mica188

Guest
Hoi,

Ik ben een beetje verward.Wat de ingangsimpedantie van een antenne, heb ik enthousiast een dipool met een pluse (Gauss).De output gegevens op elke frequentie wordt geassocieerd met een ingangsimpedantie.Is dit betekenen dat om die energie uitgestraald ik dit impedantie af te stemmen op de antenne hebben?Bijvoorbeeld, de ingang impedantie is 34 Ohm en straling macht is 4,4 E6 watt.Dus, de antenne heeft een impedantie van 34 Ohm hebben voor uitgestraalde dit vermogen (laten we zeggen geen verlies).

Groeten,

mica

Een antenne is een bijpassende apparaat tussen vrije ruimte en een zender.De impedantie van vrije ruimte is ongeveer 377ohms.De input impedantie van de antenne is gekoppeld aan vrije ruimte door de bouw van de antenne (de karakteristieke inductie en capaciteit).

Om de maximale overdracht van energie te krijgen in vrije ruimte, de input transmissie lijn moet overeenkomen met de ingangsimpedantie van de antenne.De uitgangsimpedantie van de definitieve versterker moet ook overeenkomen met de impedantie van de transmissielijn.Met andere woorden, alle impedanties worden afgestemd om de maximale overdracht van energie.Wanneer alle impedanties zijn op elkaar afgestemd, de antenne resonant systeem is, en de inductieve reactantie annuleert de capacitieve reactantie - alles wat overblijft is het reële deel van de impedantie.

Ik ben niet zeker of dit is wat je nodig hebt uitgelegd, maar het is de essentie van de antenne theorie.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back