infraroodcommunicatie

B

Bukitoo

Guest
Hi!

Ik ben het ontwikkelen van een IR-koppeling en y moet pulsen met 1us van stijgtijd.Ik heb problemen met de LED-specificaties.
Bijvoorbeeld: Ik heb LED met een schakeltijd van 800 ns, maar wanneer ik probeer te doen werken, Het werkt tot 3 kHz.!

Ik weet niet wat te doen.Het is de bestuurder?

Hoe heeft u het bepalen van de frequentie?Heeft u het toezicht op de spanning over de diode of heeft u een IR-detector?

Hier zijn enkele tips.

De bestuurder moet een hoge huidige capaciteit.Meerdere buffer omvormers parallel.Zet een weerstand tussen hen en de LED om de stroom.Zet een condensator over de weerstand om de eerste laden en ontladen van de diode knooppunt snel.Begin met een lage waarde van 10 pF en verhogen met stappen van 2X totdat je de spanning over de diode te zijn een goede rechthoek met snelle randen.

Ik gebruikte een foto detector.Met 3kHz periodieke puls golfvorm als bron van de zender, de ontvangen golfvorm is onaanvaardbaar vorm mij.Dat was wat ik bedoel.

Een ander ding dat ik niet begrijp heel goed is de berekening van de maximale stroom die de LED kan beheren.In mijn ontwerp ik nodig pulsen van 10 ons met een
max. dutycycle van 1 / 2.

Bedankt!

De LED veiligheidsinformatieblad moet lijst maximale stroom.10 mA is meestal goed in de meeste diode ratings.Dat is de reden waarom LED drivers altijd reeks weerstanden of transistor huidige bronnen ter beperking van de stroom.Anders kom je oververhit de diode en beschadigen.

Een ander ding is overdriving de detector.Meer afstand tussen hen en zien of er dingen verbeterd worden.

Ja.Ik heb een leiding met 100mA maximaal dc huidige, maar ik wil weten over het berekenen van de piekstroom met mijn eisen.

Bedankt!

Er moet een grafiek van de maximale stroom vs recht factor en pulsbreedte.Uw 100 mA en de plicht gehouden moet worden veilig.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back