informatie in het tijdsdomein en in frequentiedomein

S

shitansh

Guest
Hoi, ik ben nieuw op DSP en te proberen om het te leren. Aanvankelijk heb ik twijfel over tijdsdomein en frequentiedomein hebben, betekent wat voor soort informatie is er in het tijdsdomein en in frequentiedomein van hetzelfde signaal te zeggen Y = A sin (2Π / t), ik probeerde te vinden en kreeg een volle te gebruiken, zoals, als iemand kan meer licht op deze http://www.cage.curtin.edu.au/mechanical/info/vibrations/tut2.htm Alle basisinformatie over tijdsdomein en frequentiedomein zullen worden op prijs gesteld. Kan iemand vertelt basis van het signaal informatie in tijdsdomein en in frequentiedomein. Bedankt, Shitansh Vaghela

Hallo, Ook ik ben nieuw op DSP, Buts volgens mijn begrip, er is geen fysische betekenis van de frequentie domein van een signaal, het is gewoon een domein dat we gebruiken voor de eenvoud van de verwerking van een signaal en voor het gemak van wiskundige berekening. Zodra we een signaal in de tijd domein hebben, zetten we het frequentiedomein door middel van Fourier transform, doe dan de berekening deel of verwerking, dan terug converteren naar tijdsdomein met behulp van inverse Fourier transformatie. Je zou dit weten, voor het geval betreft, Shrikant

Nee het is niet zo. Zo hadden we een signaal in ruimtevaart dan dat signaal heeft informatie over de fase en de hoek, maar zolang we het in frequentie domein door DFT deze vervolgens omzetten in dat de gegevens in frequentiedomein verschillende informatie die het had in de ruimte domein is en we kunnen makkelijk te manipuleren deze informatie in het frequentiedomein en dan weer converteren teruggekaatst naar de ruimte domein had polaire en fase informatie. Dit is wat ik begreep liet iemand wat licht op deze. Dankzij Shitansh Vaghela

Tijdsdomein: Een tijdelijke signaal variatie; naarmate de tijd vordert, de amplitude van een signaal verandert, op t = 0 uw signaal y = sin () is 0, op het tijdstip t = 0,25 is het een en ga zo maar door. Frequentiedomein: vertegenwoordigt wat harmonischen in het signaal, het hele sinus ik het over had in de tijd domein en het meten van de amplitude op verschillende tijdstippen kunnen worden weergegeven in de freq domein door een enkele impuls, de locatie van deze impuls op de frequentie-as - zeg fo-geeft aan hoe veel deze sinus veranderingen in de tijd! Sin (Wot) en Sin (2Wot) in frequentie domein zijn delta (W-WO) en delta (W-2wo). Omzetting van de ene naar het andere domein wordt gedaan door Fourier transform,

aan de OP, zal de verschillende toepassingen geven u meer context. bijvoorbeeld, audio. in audio, kan het menselijk oor te horen rond 20Hz tot 20kHz. audio processing kan worden gedaan voor verschillende dingen. MAAR, zal het menselijk oor preceive een "niet-harmonische" klinkt als onnatuurlijk. (Verdere tijd-frequentie-analyse is interessant voor audio, in het bijzonder in "attack / decay" patronen) niet-harmonische klanken misschien een product van een systeemklok per ongeluk mengen in de eigenlijke audio. Voor Radio, QAM en OFDM zijn goede onderwerpen om te zien waarom zowel tijd-en frequentiedomein informatie is nuttig.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back