info

V

verleider

Guest
Hi Ik probeer het toevoegen van een LED op het verwarmd glas van mijn sneeuwscooter helmet.This manier waarop ik in staat zal zijn om te zien of het glas is verwarming, Nou, ik verbrand 3 led's, terwijl trying.I weten ze de oorzaak stak een paar sec ..
was 12 volt leds tho en ik ben nu af of ik een weerstand moet toevoegen, maar ik heb geen idee wat weerstand toe te voegen.
Iedereen kan helpen?bedankt.

zie
max huidige en de minimale stroom die geleid moet
vinden waarde tussen hen
en zie de spanning verschil op de leiding
spanningsverschil \ gemiddelde waarde = weerstand
Ik denk dat het zal werken.
informeren mij met resultaten plz

Sluit 4.7kΩ weerstand in serie met LED ..
Dit zal het huidige LED's aan ≈ 2mA en je zult nooit meer branden een ..
Groeten,
IanP

dank u beiden van u, ziek proberen tomorow en u laten weten

LED weerstand voor 12V DC:

LED-stroom is doorgaans ongeveer 10mA.Wanneer huidige stromen gooien de LED, elektrische spanning van ongeveer 1.6V zal ontwikkelen tussen de pennen (tussen de LED's anode en kathode).Met de LED aangesloten tussen de LED en DC (in serie - het maakt niet uit welke draad de weerstand is verbonden), om de weerstand waarde te berekenen, moet u 1.6V aftrekken van 12V en de uitkomst te delen door 10mA (met behulp van wet van Ohm), resulterend in een waarde van 1040 Ohm.In dit voorbeeld zal een weerstand van 1K Ohm volstaan.De weerstand min.vermogen wordt berekend als W = I * I * R (W = 10mA * 10mA * 1K, = 0.1W)

Met andere woorden: Ik stel u een 1K Ohm weerstand of 0.25W
2K Ohm weerstand 0.25W.

Als u een hogere waarde weerstand gebruiken (voor examplt 4K Ohm), zal de LED-licht, maar het zal dimmen en gebruiken minder stroom.Het wattage is alleen om te stoppen met het branden uit (je nooit minder dan de min. moet gaan. Wattage).

Zorg ervoor dat u niet bent surpasing de absolute DC rateing van de LED als goed, of het kan op korte termijn uit anyways.

De beste manier is altijd tot 1 kW in serie te hoge stromen te voorkomen door de LED.Zeker dat dit goed is voor de gemiddelde LED's.Als u opnieuw met behulp van enkele speciale Ones (zoals SMD) kan veranderen ...

Een outdoor besneeuwde omgeving is zeer helder.Afhankelijk van uw LED type kan, kunt u om hem te bedienen in de buurt van zijn maximale huidige beoordeling, of misschien flash zij om de zichtbaarheid te verhogen.

Raadpleeg de gegevens van de fabrikant blad voor uw specifieke LED, en zorg ervoor dat u niet meer dan de typische vooruit huidige rating "IF".Gebruik de IF vermeld onder "absolute maximum ratings", omdat elektronische apparaten niet worden gegarandeerd zeer lang overleven onder absolute maximum voorwaarden.

verleider,

De voorwaartse spanningsval van de LED is meestal circa 2,2 volt.De 12V cijfer is waarschijnlijk de maximume omgekeerde spanning.Gebruik een stroombegrenzing weerstand, als de anderen anderen hebben gesuggereerd.

Regrads,
Kral

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back