Infinion BFP640

T

tyassin

Guest
Hoi

Ik heb geprobeerd om de uitvoering van de specerij model van de genoemde transistor.Als ik een simulatie iets vreemds gebeurt.Ik krijg veel jitter of lawaai en de gegevens punten springt op en neer veel.Het lijkt erop dat als je het gemiddelde van de curve / punten je krijgt iets redelijk ..... maar ik kan het niet gebruiken.

Ik heb gebruik gemaakt van een Gummelpoon NPN met substraat effect te maken van het model.

Iedereen weet wat er aan de hand?

Groeten

Archief uw ontwerp met WinRAR bestanden en upload hier zodat we kunnen een kijkje nemen.

Hoi

Hoop dat u kunt een kijkje nemen.
Het ontwerp is gemaakt en Designer.

Ik heb ook bijgevoegd een S-parameter bestand die ik gebruik voor de vergelijking.
Bedankt
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Ik vond dit model in een van mijn bibliotheken die kunnen helpen.

. MODEL BFP640 NPN (
IS = 0.61e-16 BF = 450 NF = 1.025
VAF = 1000 IKF = 0,47 ISE = 6.2e-14
NE = 2 BR = 42 NR = 1
VAR = 2 IKR ISC = 18 = 0.7e-17
NC = 1,8 RBM = 0,895 IRB = 4.548e-05
RB = 1,036 RE = 0.2 RC = 1.006
CJE = 682.5e-15 VJE = 0,8 MJE = 0.3
TF = 1,9 E-12 xtf = 10 VTF = 1.5
ITF = 1.25e-05 PTF = 0 CJC = 2.046e-12
= 0.6 VJC MJC = 0,5 XCJC = 1
TR = 2e-09 = 294.9e CJS-15 VJS = 0.6
MJS = 0,27 XTB = -1,42 EG = 1.078
XTI = 3 FC = 0,75835)

Hallo

Bedankt voor het antwoord.

Vfone Ik heb geprobeerd je SPICE model, maar ik blijkbaar hetzelfde probleem krijgen als ik begon met.Welke is veel jitter in mijn percelen.Ook het vooroordeel zeer vreemd is .... VBE moeten zeer laag, anders is de stroom in het apparaat is exremly hoog.
Ik weet niet of het model werkt voor u?

Groeten

Hi vfone

Als ik uw SPICE model in Designer en een S-parameter analyse met behulp van RF-spoelen en DC-koppeling condensatoren.Als ik een Vce van 3V en een VBE van 0.7V tot 0.8V hebben, de stroom in het apparaat is bijna 2 Amps.SO er al iets is echt verkeerd.Als ik daling VBE naar een meer realistische Ic krijgen, moet het zo laag 0.1V.

Ik heb gelegd op het resultaat van de S11 alleen maar om te laten zien wat mijn gegevens eruit ziet.Als ik de uitvoering van de transistor met behulp van het model van infinions datasheet het ziet er beter, maar toch echt verkeerd.De grote springt heen en weer in het perceel is ook aanwezig in het model die ik heb gemaakt van Infineon, maar hier de DC chracteristics lijkt realistisch.Maar als iemand kan een kijkje nemen zou ik erg blij.

Bedankt
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

een weerstand in serie met de collector bias ontbreekt.Je hebt aangesloten 3 V rechtstreeks via de choke aan de inzamelaar ...

voeg een weerstand tussen de choke en VCC.Stel Vcc navenant hoger tot 3 V krijgen op verzamelaar.

Hoi

Eerst wil ik bedanken degene die antwoordde mijn bericht.

Ik heb ontdekt wat het probleem was.Het was de DC-blok en RF-spoelen ik gebruikte.In Designer deze zijn ingesteld op 10000h en 10000F, indien deze zijn ingesteld op een veel lagere waarde van 10H en 10F alles werkt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back