Inductieverwarmer met behulp van mosfets of IGBT's.

J

Jaredmister1

Guest
Ik wil graag een inductieverwarmer (kleine) ontwerp, handig voor het smelten van staal of aluminium met behulp van wervelstromen, of een stalen kroes en het smelten van de aluminium aan de binnenkant te bouwen (werkt dat?) 8O Ik nogal wat kracht mosfets, en twee IGBT's hebben Ik slaagde erin om op bietsen voor een dergelijk project. Zou dit werk met een hoge frequentie generator, of moet het een beetje meer dan alleen "MOSFET's rond slingeren". : Grin: Ik weet dat je een kleine met een ZVS driver te maken. Maar is er een andere (efficiënter en misschien een beetje meer krachtige?) Manier om een ​​inductieverwarmer te maken? Ik heb gekeken naar verschillende circuits, maar ik denk niet dat een van hen echt werken maar al te goed. Alle ideeën of circuit plannen die zijn bewezen te werken zou heel mooi zijn. Dank u. :p

[Url = http://www.dansworkshop.com/electricity-and-electronics/induction-heating.htm] Induction Heating * - * www.dansworkshop.com [/url] vindt u nuttige info hier over dit onderwerp vele circuits en werkwijze tips en trucs je misschien al hebt gelezen dit als dit het geval is kunt u negeren deze post gebruikte ik de google zoeken naar 'inductie oven schematische'

Ik wil graag een inductieverwarmer (kleine) ontwerp, handig voor het smelten van staal of aluminium met behulp van wervelstromen, of een stalen kroes en het smelten van de aluminium aan de binnenkant (? Werkt dat) 8O
te bouwen Hoi Jared, ik ontwerp inductieverhitters professioneel, dus misschien kan ik helpen. De minimale kracht om staal te smelten met een zeer goed geïsoleerde smeltkroes is ongeveer 2 kW inch Alle vermelde bevoegdheden zijn de input van de lijn. 5kW is veel beter en 10kW is eenvoudig. Aluminium is moeilijk te smelten omdat het zo elektrisch geleidend. 5kW minimum. Als u van plan op het werpen van een verwarming van de grond af, plan op een jaar om een ​​5kW klasse unit in werking betrouwbaar genoeg om niet meer nodig een constant dieet van IGBT's te krijgen. Twee bewezen ontwerpen die je misschien wel geïnteresseerd eerste is mijn open source Royer kachel, de nieuwste versie goed tot ongeveer 2 kW neon-john com (sorry, zal dit bord laat me niet plaatsen aanklikbare links. Ga erheen, klik op "inductie kachels "en klik vervolgens op" Open source Royer-type verwarming ") De tweede is door een vriend van mij, Jonathan, die bouwde een 10kW verwarming. Hij smelt routinematig alle gangbare metalen en zelfs doet levitatie smelten. mindchallenger com inductionheater Zijn pagina's zijn niet de beste georganiseerd dus je zult moeten waden door veel voorwerk dingen om naar de goede dingen. John

Hoi, Ik denk dat het zou beter zijn als je een halve brug converter. Omdat je echt niet nodig uitgangsspanning regelgeving, kunt u gebruik maken IR2151 of IR2153 of iets dergelijks [oscillator + halve brug hi-lo side driver]. Dit zou echt te vereenvoudigen circuit design. Als je rond zoeken op google kun je een flink aantal schakelingen die gebruikmaken van IR215x en halve brug converter. Hoop dat dit helpt. Tahmid.

[Url = http://www.neon-john.net/Induction/Index.htm] Induction Heating [/url]

Wij bieden een paar van open-source inductieverwarmer projecten op onze pagina [url = http://www.fluxeon.com/opensource.html] Fluxeon Induction Heating Open Source inductieverhitters [/url] zijn er links naar blogs, volledige plannen , zelfs PCB Eagle bestanden en Gerbers voor u om uw eigen borden te maken. Veel plezier! Garett

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back