Inductieve Peaking: Verhoogt BW, maar whats the kosten?

H

haadi20

Guest
Ik heb een vraag over inductieve piek circuits. Vele variaties van inductieve een piek die heeft-serie, shunt en de combinatie van de twee grote schaal zijn gebruikt om de bandbreedte van versterkers te verhogen, maar wat is de prijs die we betalen in ruil .... natuurlijk chip gebied is een, maar hoe zit het met vertraging van de signaal van input naar output? Laten we zeggen dat een combinatie van serie en shunt een piek wordt gebruikt in een differentiële versterker, en de vier stadia van dergelijke versterkers zijn doorgevoerd in een ring-oscillator vorm ... Zal de trillingsfrequentie van de ring-oscillator verhogen of verlagen? Naar mijn mening de trillingsfrequentie moet afnemen naarmate de vertraging wordt verhoogd met spoelen, maar de BW wordt verhoogd? Kan iemand bevestigen / nader op ingaan? Groeten

Ik heb een vraag hoe het BW is verhoogd en de vertraging is te meer

Leest u hoofdstuk 8 van RFIC boek TH Lee's voor bandbreedte extensie technieken. Ik ben echter bezorgd over het effect van dergelijke technieken, indien ze worden gebruikt bij het ontwerpen van Ring Oscillators .... waarin uitstel is een belangrijke factor ... het boek niet vermeld over dit aspect? Enige uitleg naar mijn eerste bericht? Groeten

Hello Again, wat ik bedoel is dat, voor zover ik weet het verhogen van de BW en het vergroten van de vertraging zijn twee contradecting kwesties (dwz ze kunnen niet gelijktijdig worden bestaande) als u wilt dat een ander prijs naast gebied is de hoofdruimte verbruik i [color = red] denk [/color] niet kan worden gedaan op kleine benodigdheden [size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 1 minuut: [/color] [/size] sorry, maar kon u een link of iets voor het boek dat u waarnaar wordt verwezen. thanks a lot

U kunt kleine hoeveelheden van de bandbreedte te verhogen, maar de kostprijs is extra hardware. Als u probeert om meer bandbreedte te verhogen krijg je tijdsdomein overschrijding.

Het is belangrijk dat u een goede degre van compensatie. Er bestaat een zekere mate van compensatie, waar de groep vertraging en totale vertraging is Bijna constant tot het einde van de doorlaatband en is lager. Het ziet eruit als realisatie van Gaussische filter. Deze mate van compensatie geeft geen maximum verhoging van de bandbreedte, maar een beetje les en geen verhoging van vertraging.

de kosten zal het meer overschreden van frequentie response te brengen en verergeren de lineariteit van de groep vertraging

Een andere prijs is de prestatie van de van voorbijgaande aard. Als je dat doet inductieve piek, heb je een piek in freqency reactie, dat betekent dat je van voorbijgaande aard zal overshoot heeft, overgaat.

In principe kunt u gebruik maken van twee Criterias te ontwerpen piek. Een daarvan is maximale bandbreedte en andere is vlak groep vertraging. Eerste methode resulteert in niet-constante groep vertraging en dus oorzaken pols rinkelen. Tweede methode geeft minder bandbreedte, maar pulsvorm is schoon. Realistischer is een compromis tussen deze twee methoden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back