inductieve oplader systeem

T

TekUT

Guest
Ik heb een inductieve oplader systeem doen voor een speciale uitrusting.
Mijn systeem heeft een vast gedeelte (basisstation) en een bewegend deel (meting hoofd), na de meting het bewegende deel te bereiken positie en het huis in te gaan op de heffing staat (het bewegende deel hebben een batterij back-up binnen).
Ik heb een contact-oplossing met behulp van een veer contact, maar ik ben niet tevreden met deze oplossing (oxidatie van de contacten) dan zou ik graag wat moeite doen naar het ontwerp van een iductive koppeling systeem in staat om de kracht die nodig is om ladingsoverdracht de batterij in de bewegende eenheid.
Al het systeem is battaery aangedreven (12 V) en binnen de bewegende kop Ik heb een 6,0 V batterij (5 cel van 1000 mAh NiMH-batterij type in serie).
Mijn heffingsregeling moeten kunnen overdragen aan de kant belasting 100 mA bij 7,0 V op het ergste geval belasting conditie.
Secundaire zijde van de transformator hebben een inwendige diameter van 42 mm, denk ik dat een buitendiameter van 55 mm kan een redelijke waarde, afstand van 5 mm van secundair aan de primaire inwendige diameter (geen kwestie over de primaire spoel buitendiameter), de primaire en secundaire moeten coaxiaal, denk ik dat ik het beste koppeling kan bereiken dat een eenvoudige alignement simmetry op de as van de twee spoelen.
Op nu ben ik denken aan een push-pull schakeling bouwen driver voor de primaire spoel, kan ook zijn dat hard-switched topologie is niet de beste keuze dan kan ik proberen met enkele resonant of quasi-resonante rijden topologie om het verminderen EMI en proberen te maximaliseren de macht via de inductieve koppeling.
Wat ik nodig heb is een aantal ideeën, voorstellen, documentatie, papier of andere tip die kan worden gebruikt om het doel te bereiken.
Op nu ben ik het lezen van de bijgevoegde papier, als iemand heeft soortgelijke taak heeft aarzel dan niet om te schrijven geen suggereren.

Natuurlijk is elk resultaat van deze studie zullen worden voorgelegd aan dit forum en zal gratis zijn voor alle mensen die het nodig hebben.

Thanks in advance

Met vriendelijke groet
Pow

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back