In HFSS, waarom havens te ver weg van discontinuïteit?

L

lhasayak

Guest
Ik weet dat dit voor hoge Om modi uit te sterven voordat ze de havens.Als ze echt zijn, waarom ze niet op in sim?Bedankt.

Fysiek, de excitatie moet alleen de fundamentele modus, aangezien uw kabel is erg lang en high-order modi sterven uit.Echter, in de simulatie van de haven is geïnspireerd door een eindig oppervlak met de distributie van de fundamentele modus.Er zullen ongewenste toestanden opgewonden, maar ze zijn niet fysiek.

Hoop dat dit helpt.

Bedoelt u poorten kunt opgejaagd of geschikt voor niet-fysieke toestanden?Is dat waarom transmissio lijn naar de TU Delft moet lang genoeg zijn?Bedankt.

lhasayak:

Ik denk dat het zo is dat het strooilicht velden van uw discontinuïteit niet opgepikt in de haven.Dit zou veroorzaken numerieke fout in de S-parameter extractie.

- Max

Het is een beperking van de Wave havens.
Maar ik denk dat je kunt gebruiken adem havens overal binnen de geometrie.Meer uitleg:

Wave havens lossen werkelijke gebied distributies voor een of meer voortplanten of niet voortplanten Modi.

Adem havens Excite een vereenvoudigde, single-mode gebied excitatie uitgaande van een gebruiker geleverde Zo voor S-parameter verwijzingspagina.

Beperking van de adem-poorten:

Adem havens Excite slechts een mode, en daarom zijn ze niet geschikt voor excitaties waar modale superpositie wordt verwacht.
Sinds impedantie wordt geleverd door de gebruiker, niet berekend, geen alternatieve definities (Zpi, Zpv, Zvi) worden geleverd.Meer informatie kan worden onderzocht in het bijgevoegde bestand.

succes!

Ja, u ook moeten oppassen niet te gebruiken adem havens als ze konden eventueel paar andere dingen bij.Aangezien ze niet de-embedded, moet je voorzichtig over het gebruik ervan bij hoge frequenties.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back